4 dietní variace na klasický bramborový salát

22. Prosince 2016
Brambory směle nahradí třeba salátová okurka!
Zdroj Letthebakingbegin.com
U štědrovečerní tabule si dáte do nosu, odkoulíte se ke stromečku, rozbalíte dárky a usnete. Stop! Letos může být všechno jinak. Nenechte si zkazit jeden z nejmagičtějších dnů v roce únavou z přejedení. Zvolte jednu z lehčích, ale neméně chutných variant bramborového salátu. A nasávejte kouzlo Štědrého večera, až všechno kolem utichne.

1. Veganský duhový bramborový salát

Ilovevegan.com

Počet porcí: 5 hrnků

Doba na přípravu: 35 minut

Ingredience:

700 g rozčtvrcených brambor + 1 ¼ lžičky soli + 5 lžic veganské majonézy + 3 lžíce láku z kyselých okurek + ¼ lžičky sladké papriky + černý pepř + ¼ hrnku nastrouhané mrkve + ¼ hrnku pokrájeného řapíkatého celeru + 3 lžíce najemno nasekaného kopru + 1–2 lžíce najemno nakrájených nakládaných okurek s koprem a česnekem + 1 lžíce nasekané červené cibule + 2 lžíce najemno nakrájené jarní cibulky + 2 lžíce najemno nakrájené zelené papriky + ¼ hrnku najemno nakrájené červené papriky

Postup:

1. Do velkého hrnce vložíme brambory a naplníme ho studenou vodou. Přidáme lžičku soli a na vysokém plameni přivedeme vodu k varu. Snížíme teplotu a vaříme, dokud brambory nezměknou (asi 10 minut).

2. V malé míse smícháme veganskou majonézu, lák, sladkou papriku, ¼ lžičky soli a černý pepř. Ještě teplé brambory přelijeme majonézou a pomocí vidličky je jemně rozmačkáme. Vše pečlivě promícháme. Směs necháme zchladnout v lednici nebo mrazáku, aby měly pokojovou teplotu.

3. Jemně vmícháme zbývající ingredience: mrkev, celer, kopr, okurky, červenou cibuli, jarní cibulku a papriky. Ochutnáme a dokořeníme dle libosti. Chladíme nejméně hodinu před podáváním, ale ideálně přes noc. Jednotlivé chutě a vůně se tak hezky promíchají a výsledný požitek bude intenzivnější.

***

2. Výživný a levný salát s avokádem a koriandrem

Beckysbestbites.com

Počet porcí: 6

Doba na přípravu: 25 minut

Ingredience:

1 kg oloupaných a na kostky nakrájených brambor + 1 velké zralé avokádo + kůra a šťáva z 1 limetky + 2–3 lžíce bylinek dle libosti (skvěle chutná např. kopr a koriandr) + mořská sůl a čerstvě namletý pepř dle chuti

Postup:

1. Brambory vložíme do hrnce, naplníme ho studenou vodou a přivedeme k varu. Přidáme trošku soli a promícháme. Brambory vaříme tak dlouho, dokud nepůjdou propíchnout vidličkou, tedy přibližně 10 až 15 minut.

2. Jakmile budou brambory uvařené, osušíme je a dáme je do mrazáku na půl hodiny, aby zchladly. Mezitím smícháme avokádo, limetkovou kůru a šťávu, bylinky, sůl a pepř.

3. Jakmile budou brambory studené na dotek, vyndáme je z mrazáku a vmícháme dresink. Podáváme při pokojové teplotě.

***

3. Zdravý bramborový salát s krémovým pesto dresinkem

Makeandtakes.com

Počet porcí: 4–6

Ingredience:

1 kg oloupaných a na menší kousky nakrájených červených brambor + ½ hrnku netučného řeckého jogurtu + ¼ hrnku připraveného pesta (domácího nebo zakoupeného) + šťáva a nastrouhaná kůra z 1 citronu + na kostičky nakrájená červená cibule (nebo jarní cibulka) + sůl a pepř dle chuti + čerstvé bylinky na ozdobu

Postup:

1. Brambory uvaříme doměkka. Osušíme a necháme zchladnout.

2. Smícháme jogurt, pesto, citronovou šťávu a kůru. Okořeníme solí a pepřem.

3. Přelijeme brambory dresinkem a dozdobíme červenou cibulí a čerstvými bylinkami.

***

4. Falešný bramborový salát s okurkou, krémovým dresinkem a koprem

Letthebakingbegin.com

Počet porcí: 1

Doba na přípravu: 10 minut

Ingredience:

2 hrnky salátové okurky nakrájené na menší kousky + 1/3 hrnku nakrájeného pórku (může být i jarní cibulka nebo pažitka) + 3 lžíce nasekaného kopru + 1 lžíce majonézy + 2 lžíce nízkotučné zakysané smetany nebo řeckého jogurtu + sůl a pepř dle chuti

Postup:

1. Smícháme řecký jogurt s majonézou a osolíme. Přidáme okurku a kopr. Posypeme pórkem (jarní cibulkou nebo pažitkou) a znovu promícháme. Můžeme servírovat.

Zdroj: Let the Baking Begin / Becky's Best Bites / Make and Takes / I Love Vegan

Diskuze

Reklama