5 nízkokalorických dezertů, na kterých si pochutnáte během diety

23. Května 2017
Kdo tvrdil, že sladké je při hubnutí tabu?
Zdroj Natalie J. Claire/Andrea Correale
Témata: hubnutí , dezerty , sladké , jídlo
Kdo rozšířil tento mýtus, dostane za vyučenou. Protože upírat si sladké během diety je nesmysl. S jeho vyřazením z jídelníčku budou jen chutě dotírat s větší intenzitou, takže pak spořádáme třikrát tolik cukru. A hlavně – s těmito dezerty nepřijmete skoro žádné kalorie. Není se třeba bát. A už vůbec ne trestat. Dopřejte si kousek kvalitního a extrémně chutného dezertu. Vybírejte z receptů níže.

Čoko cookies (55 kalorií na porci)

Andrea Correale/Thedailymeal.com

Počet porcí: 24

Ingredience:

1 hrnek hladké mouky + ¼ hrnku a 2 lžíce neslazeného kakaového prášku + ¼ hrnku a 2 lžíce třtinového cukru + ¼ lžičky jedlé sody + ¼ lžičky soli + ¼ hrnku rostlinného oleje + 3 lžíce mléka + 2 lžíce javorového sirupu + lžička vanilkového extraktu + moučkový cukr

Postup:

Předehřejeme si troubu na 150 °C. Jemně vymažeme dva plechy na pečení. V míse smícháme mouku, kakaový prášek, cukr, jedlou sodu a sůl. V jiné míse spojíme olej, mléko, javorový sirup a vanilku.

Mokrou směs vmícháme do suché. Pomocí (zmrzlinové) lžíce nabereme těsto a vyválíme kuličku. Z uvedeného množství bychom měli získat 20 až 24 koulí. Obalíme je v moučkovém cukru a přemístíme na plech. Chladíme hodinu v lednici a pečeme 13 minut. Před mlsáním necháme zchladnout 10 minut.

***

Borůvkový a levandulový veganský cheesecake (800 kalorií na porci)

Natalie J. Claire /Thedailymeal.com

Počet porcí: 4

Ingredience:

1 hrnek datlí + 1 hrnek vlašských ořechů nebo mandlí + 1 ½ hrnku kešu oříšků + ½ hrnku kokosového mléka + 1/3 hrnku kokosového oleje + šťáva z 1 velkého citronu + ½ hrnku cukru nebo jiného přírodního sladidla + ½ hrnku borůvek + levandule na ozdobu

Postup:

Ponoříme datle na 10 minut do teplé vody. Necháme je oschnout a poté je rozmixujeme v kuchyňském robotu. Ten vyčistíme a nameleme vlašské ořechy nebo mandle. Přidáme datle a znovu zapneme mixér. Mírně osolíme.

Jemně vymažeme formu na 12 muffinů. Nabereme vrchovatou lžíci směsi a prsty ji vtlačíme to formiček. Pokud směs lepí, vypomůžeme si kouskem pečícího papíru a stlačujeme směs přes něj.

Formu na chvíli umístíme do mrazáku.

Zbylé ingredience společně rozmixujeme dohladka. Naplníme formy a přidáme borůvky a levanduli. Překryjeme plastovou fólií, mrazíme, dokud nebude směs tvrdá (4 až 6 hodin). Před podáváním necháme cheesecake trochu změknout nebo ho jíme zmražený.

***

Avokádovo-čokoládový puding (75 kalorií na porci)

Instory.cz

Počet porcí: 6

Ingredience:

2 avokáda + 1 banán + ½ hrnku neslazeného kakaa + ½ hrnku datlí ponořených ve vodě několik hodin + 1 lžička vanilkového extraktu + bobule na ozdobu

Postup:

Všechny ingredience kromě bobulí rozmixujeme v kuchyňském robotu dohladka. Před podáváním vychladíme a dozdobíme bobulemi.

***

Mrkvové energetické kuličky (163 kalorií na porci)

Quakeroats.com

Počet porcí: 24

Ingredience:

2 ¼ hrnku ovesných vloček + 2 hrnky jemně nastrouhané mrkve + 2 lžičky mleté skořice + 1 hrnek jemně nasekaných datlí + 2/3 hrnku jemně nasekaných mandlí + 2/3 hrnku kokosových vloček

Postup:

Smícháme prvních pět ingrediencí. Přidáme po lžících vodu a snažíme se dosáhnout požadované konzistence. Těsto by mělo jít snadno tvarovat a nemělo by se rozpadat.

Nabereme vrchovatou lžíci směsi a tvoříme kuličky. Obalíme je v kokosových vločkách. Chladíme alespoň hodinu před podáváním.

***

Veganská proteinová zmrzlina s ořechovým máslem

Culinarynutrition.com

Ingredience:

227 g veganského bílého jogurtu (např. mandlového nebo kokosového) + 2 lžíce veganského proteinu + 1 lžíce ořechového másla

Postup:

Jednoduše smícháme všechny ingredience. Překryjeme mísu potravinářskou fólií a mrazíme alespoň hodinu. Pokud by směs byla příliš hustá, přidáme trochu vody.

Tato zmrzlina nejen příjemně ochladí, ale dodá tělu řadu živin. Zdravé mlsání si zamilujete!

Zdroj: INSIDER

Diskuze

Reklama