Existují potraviny, které vás dokážou zbavit vrásek. Jaké z nich mají tuto zázračnou vlastnost?

5. Září 2018
Lucie Trávníčková
Losos a tuňák obsahují důležité tuky
Zdroj Pixabay
Témata: vrásky , potraviny , péče , krása
Vrásky řešíme snad neustále, ať nám je dvacet pět, třicet nebo čtyřicet. Než si začnete kupovat drahé krémy a platit kosmetické zákroky, podívejte se, jak se vrásek zbavit pomocí potravin, které máte v kuchyni.
Reklama

Nebojte se, nejde o potraviny, které by se těžko sháněly. Po přečtení zjistíte, že většinu z nich máte doma. Stačí je zařadit do svého jídelníčku jako hlavní chod, svačinu nebo třeba jen přílohu.

Zelenina

Rajčata obsahují lykopen, což je silná fytochemická látka, která pomáhá chránit pokožku před UV zářením, což je jedna z nejčastějších příčin předčasného stárnutí pleti. A pleť se neničí pouze v době parného léta, prakticky každé sluníčko trochu škodí, i to v zimě nebo na jaře. Konzumujte také červené papriky nebo řepu, které rovněž podporují tvorbu kolagenu. Špenát a kapusta pak zase obsahují antioxidanty, jež zabraňují ničení kolagenu. Pokud nechceme mít vrásky, zapomenout nesmíme ani na česnek, který dokáže obnovovat poškozená kolagenová vlákna.

Ryby

Do našeho jídelníčku bychom měli pravidelně zařazovat ryby, například lososa či tuňáka, neboť v sobě mají velké množství omega-3 mastných kyselin, které příznivě působí mimo jiné také na kožní buňky. Navíc nám pomohou zbavit se pupínků.

Sója

Tvorbu kolagenu podpoříme rovněž sójou, respektive hormonem genisteinem, který je v ní obsažen.

Zelenina a bylinky, které vám nesmí doma chybět. Vypěstovat je můžete i v paneláku

Vitamín C

Účinným prostředkem v boji proti vráskám je i ovoce, především to s vysokým obsahem vitaminu C. Ten totiž tvoří základní stavební kámen pro tvorbu kolagenu, nehledě na mnoho dalších pozitivních účinků na náš organismus. V dostatečném množství byste si měly dopřávat také borůvky, které rovněž podporují tvorbu kolagenu a navíc neutralizují volné radikály. 

Avokádo

Avokádo je zdrojem vitaminů a minerálů, ale hlavní význam je spatřován v jeho hydratační funkci, a to díky vysokému obsahu omega-3 nenasycených mastných kyselin. Měli bychom ho proto jíst hlavně v létě, kdy má kůže sklon k vysušování. Avokádo nabízí kožním buňkám široké spektrum důležitých látek, například vitaminy C a E, které mají významné regenerační schopnosti, především v kombinaci s potravinami s vysokým obsahem selenu.

Maso

Co se týče krásy, nejvýživnějším masem, které si můžete dát, je krůtí. V tom se totiž nachází super látka karnosin, která podporuje regeneraci buněk, hojení ran a zpomaluje stárnutí organismu.

Diskuze

Reklama