Hubnete? Pak jídlo pijte, vzkazují vědci

6. Března 2017
Účastníci se podle závěrů studie cítili nasycení o hodinu déle, pokud spořádali polévku nebo smoothie.
Zdroj Dherbs.com
Mixování jídla není jen pro mimina. Ve skutečnosti je to bravurní nápad pro všechny, kteří touží shodit nějaké to kilo. Podle nové studie se po rozmixovaném jídle budete cítit nasycení déle, než kdybyste jedli potraviny samostatně.

Řízek s bramborami a kyselými okurkami po zásahu kuchyňským robotem nebude chutnat dobře, to dá rozum. Pokud se však rozhodujete mezi bramborami a kaší nebo třeba ovocnou mísou a smoothie, tekutá varianta může přijít vhod.

Na tento objev narazil Robin Spiller, vedoucí biomedicínského výzkumu na Nottingham Digestive Diseases Centre v Anglii, spolu se svým týmem. Účastníci se podle závěrů studie cítili nasycení o hodinu déle, pokud spořádali polévku nebo smoothie.

Smoothie vám dodá pocit plnosti na delší dobu než nakrájené ovoce a zelenina.
Bestfriendsforfrosting.com

„Zatímco ostatní věci jsou rovnocenné, pokud vezmete jídlo a rozmixujete ho, pravděpodobně zůstanete nasycení déle,“ řekl serveru The Atlantic.

V této souvislosti poukázal na to, jak tělo určuje, zdali už má dost, nebo snese ještě porci navíc. V podstatě se řídí velikostí žaludku. Je ale rozdíl, zdali ho naplníte vodou, nebo nutričně bohatým jídlem.

„Vypijete-li několik sklenic vody, cítíte se plní, ovšem jen 10 minut. Dáte-li si však stejné množství polévky, budete nasycení několik hodin,“ dodal Spiller.

Polévky se pro mixování „narodily“.
Gourmandelle.com

Aby toho nebylo málo, upozornil Spiller na další zvláštnost: ačkoliv se cítíte najedení déle, rozmixovanou stravu sníte/strávíte rychleji.  A pocit uspokojení z jídla se tak nemusí dostavit.

Se špetkou vůle se však budete moct těšit ještě z jednoho benefitu mixované stravy. Obsažená vláknina se rozpadne na menší části, díky čemuž se zvýší její probiotický efekt. Blahodárně tak působí na přirozenou bakteriální mikroflóru ve střevě.

Zdroj: Hello Giggles

Diskuze

Reklama