Myslíte si, že hranolky jsou to nejhorší, co můžete svému dítěti dát? Tak to jste na omylu. Tyto potraviny škodí mnohem víc

18. Června 2018
Lenka Šebestová
Víte, co by děti jíst vůbec neměly?
Zdroj pixabay
Ano, sice se všude udává, že například hranolky a celkově všechno smažené jídlo není pro děti zdravé a měly by ho jíst opravdu minimálně, ne-li vůbec. Jisté je, že žádná top zdravotní bomba to určitě není, ale existují mnohem jedovatější a nezdravější potraviny než například již zmiňované hranolky. Toto dětem určitě nedávejte.

Sladké nápoje (limonády a především oblíbené malinovky)

Viděli jste někdy tu šílenou barvu limonády jménem malinovka, která se s oblibou prodává na poutích a na slavnostech? Zkusili jste ji někdy ochutnat? Pak vězte, že je snad zdravější naládovat dítě hranolkami než právě tímto šíleným chemickým pitím. Podobně jsou na tom i dětská pitíčka, která se tváří zdravě, ale opak je pravdou. Žádná výhra to není ani s coca-colou či fantou. V těchto nápojích se vyskytuje velké procento cukru a cukr (jíme ho neustále a denně) je pro lidský organismus velkým strašákem a zabijákem.

Snídaňové cereálie

Možná to zní podivně, ale cereálie nejsou nijak zdravé. I když televizní reklamy mluví jinak. Hodně rodičů krmí své děti křupkami, které se sypou do mléka s vědomím, že je to zdravé a dětem to prospívá. Pravda to však úplně tak není. Běžné cereálie jsou totiž plné nezdravého cukru. Až na výjimky tedy nejsou pro děti vhodné. Je dobré lupínky kupovat ve specializovaných bio prodejnách, kde máte záruku, že nekupujete zajíce v pytli.

Chybí vám chuť na sex? Vsaďte na kopřivu. Dokáže zázraky

Cukry

Cukrům se nevyhnete. Jsou ve všem. V ovoci, zelenině, mase, ve všem. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Nelze vynechat cukry úplně. Cukry tělo potřebuje. Jsou jeho hnacím motorem. Zároveň se to ale s nimi nesmí přehánět. To už je potom na škodu. Mnoho rodičů se cukrů bojí a hledají alternativy, jak je nahradit. Třtinový nebo řepný cukr nahrazují hroznovým nebo dokonce cukrem fruktózovým. A právě fruktózový sirup je nejhorší. Nejvíce se po něm přibírá. Běžně ho najdete v limonádách, sušenkách, pečivu, ale také poněkud překvapivě v šunce, uzeném mase. A bohužel také ve snídaňových cereáliích či třeba ovocných jogurtech. Je totiž mnohem levnější než tradiční cukr, děti si zároveň na sladkou chuť snadno zvyknou. Glukózo-fruktózový sirup kromě toho zhoršuje vnímání pocitu, že jsme sytí, což zvyšuje riziko, že toho sníme prostě moc. 

zdroj: ženy.cz

Diskuze

Reklama