Na jaké potraviny můžete v těhotenství zapomenout? Určitě vynechte tatarák, paštiku, ale i oříšky nebo překvapivě některé ryby

10. Září 2018
Redakce Lifee.cz
Dbejte v těhotenství na svůj jídelníček.
Zdroj Pixabay
Některé potraviny mohou vašemu děťátku uškodit nebo vám mohou způsobit gastrointestinální infekci. Pokud jste těhotná, vyhněte se jejich konzumaci a nepokoušejte raději štěstí.
Reklama

Nedovařená či syrová vejce

Pokud jste těhotná, vajíčka byste měla jíst vždy pouze uvařená natvrdo.

Nedostatečně tepelně upravené nebo syrové maso 

A to, ať už se jedná o tatarák z masa i ryb, nebo nepropečené steaky.

Nepasterované mléko

Nepijte domácí mléko, ale nejezte ani sýry, jogurty a další výrobky, které jsou z něj vyrobeny.

Měkké sýry 

Sýry typu brie, camembert, ricotta, hermelín a sýry s modrou plísní uvnitř. Vhodné ke konzumaci jsou sýry jako čedar, lučina nebo cottage, protože jsou pasterizovány. Vždy to ale raději zkontrolujte na obalu.

20 důvodů, proč je těhotenství diagnóza. Budete ji proklínat i zatraceně milovat

Paštiky a játra 

Může se v nich nalézat příliš velké množství vitaminu A a negativní látek, které by mohly uškodit vašemu děťátku.

Některá hotová jídla

Například takový kupovaný bramborový salát nebo předpřipravené zeleninové saláty mohou obsahovat velké množství listérií.

Rychlé občerstvení

Vyhněte se konzumaci grilovaných kuřat, hamburgerů, gyrosu a podobně.

Některé ryby

Těžké kovy mohou obsahovat ryby, jako například tuňák, mečoun, žralok, proto není jejich konzumace vhodná.

Oříšky a buráky 

Nastávajícím maminkám se doporučuje, aby se vyhnuly konzumaci oříšků a buráků jak během těhotenství, tak během kojení, obzvláště pokud se ve vaší rodině vyskytují onemocnění jako astma, atopický ekzém či senná rýma.

Alkohol 

Nadměrná konzumace alkoholu je spojena s častějším vznikem poškození plodu. Dokonce i mírná spotřeba alkoholu může zapříčinit poškození mozku vašeho dítěte.

Light výrobky

Nevhodné jsou také light jogurty a nízkotučné mléko, nahraďte je jogurty připravovanými klasickým jogurtovým kvašením, které si můžete sama dochutit.

Uzeniny

Není dobré je konzumovat pro velký obsah soli.

Pytlíkové polévky 

Polévky z pytlíku, ale i hotové omáčky nejezte v těhotenství kvůli vysokému obsahu glutamátu sodného.

Káva 

Omezte pití kávy a nápojů obsahujících kofein. Jedním šálkem kávy denně ale nic nezkazíte, nebojte se.

Těhotné ženy by měly jíst více mák, ryby, košťálovou zeleninu, špenát, pórek, tofu, semínka, sušené ovoce, mléko by měly nahradit plnotučným jogurtem či tvrdými sýry. V těhotenství by měly přijmout minimálně 1000 mg vápníku za den.

Diskuze

Reklama