Nakopněte svou imunitu: Nemoci nebudou mít šanci

30. Listopadu 2018
Lucie Trávníčková
Období nachlazení, chřipek a angín je tu. Dávejte si pozor!
Zdroj Profimedia
Témata: imunita , nemoc , ovoce , zelenina , zdraví
Se zimou přichází i nechtěné období chřipek. Náš imunitní systém bojuje s všudypřítomnými viry a bakteriemi, kterými se to hemží v dopravních prostředcích, obchodech a dalších místech s vyšší koncentrací lidí. Nachlazení můžete chytnout od svých kolegů v práci nebo doma od dětí ze školy. S klesajícími teplotami si více uvědomujeme důležitost naší imunity, která právě v těchto dnech u většiny z nás selhává víc než po zbytek roku. Jak tedy vybudovat silnější obranyschopnost organismu? Co dělat, aby se nám rýma a kašel vyhnuly obloukem?

Zdravé stravování je předpokladem silné imunity

Základním stavebním kamenem imunitního systému jsou bílé krvinky. Ty produkují speciální bílkoviny neboli protilátky, které – pokud náš organismus funguje správně – jsou schopné najít a zničit cizorodé viry nebo bakterie v těle. Aby se tyto protilátky mohly vytvářet, je nutné tělu dodat správné bílkoviny. Ty najdeme především v rybách, drůbeži a libových masech obecně, nebo v sójových či nízkotučných výrobcích.

Ovoce a zeleniny není nikdy dost

Ovoce a zelenina jsou bohatým zdrojem vitamínů. Zatímco vitamín C podporuje tvorbu protilátek v těle, vitamín A se stará o správnou funkci trávicího a dýchacího systému a o zdravou pleť. Kromě vitamínů získává naše tělo z ovoce a zeleniny i antioxidanty. Ty jsou pro organismus velice důležité, protože pomáhají snížit oxidační stres, který oslabuje tělo a stojí za vážnějšími onemocněními. Pokud má tělo k dispozici dostatek antioxidantů a udržuje se tak v optimálním stavu, dokáže se pak snadněji ubránit nepříznivým vlivům.

Jezte každý den chilli papričky a vaše imunita bude na podzimní plískanice a sychravé počasí připravena

Nepodceňujte správné zažívání

Správná funkce trávicího systému je pro udržení silné imunity velmi důležitá. Zažívací trakt je domovem velkého množství užitečných bakterií, které nám pomáhají trávit vlákninu z potravin, zbavují plynatosti nebo produkují užitečné vitamíny, jako například vitamín K nebo vitamín B12. Pokud má naše tělo dostatek těchto přátelských bakterií, dokáže pak snadno odolat nepříznivým vlivům. Jak si ale tyto bakterie v těle udržet? Najdeme je především v mléčných výrobcích s živou kulturou, jako je bílý jogurt nebo kefír.

Začněte s posilováním imunity ještě dnes

Stává se, že lidem v důsledku vážnějších zdravotních obtíží nedokáže imunitní systém fungovat tak, jak by měl. Samotná úprava stravování pak takové problémy pravděpodobně nevyřeší. Zdravým lidem ale může správná skladba jídelníčku pomoci posílit obranyschopnost organismu a udržet ji v takovém stavu, aby odolala všem vnějším vlivům. Proto, až půjdete příště do obchodu, přihoďte do košíku i takové potraviny, které nastartují vaši imunitu.

Diskuze

Reklama