Podzim klepe na dveře a s ním i zákeřná chřipka: Které potraviny by vám neměly doma chybět, abyste i přesto byla zdravá jako rybička?

13. Října 2018
Redakce Lifee.cz
Buďte připravená a nenechte se nemocemi skolit.
Zdroj Pixabay.com
Tím, co našemu tělu dopřejeme, nejen ovlivňujeme to, jaká bude naše nálada, ale především jak moc bude náš organismus odolný vůči okolním nástrahám. Ty s nastupujícím podzimem číhají na každém rohu, a tak byste v tomto období měla dbát zejména na dostatečný přísun vitaminů.
Reklama

Stres, nedostatek pohybu a špatné stravování mohou způsobit, že skončíte s hromadou kapesníků upoutaná na lůžku. Odborníci doporučují se tedy dobře zásobit minerály a vitaminy, které vám pomohou přežít sychravý podzim bez úhony.

Imunitu zaručeně posílíte potravinami bohatými na vitamin C. Stačí mít doma dostatečnou zásobu citrusů, jíst špenát nebo pít čaj z rakytníku. Nebezpečí číhá i v případě, jestliže se snažíte redukovat váhu. V tom případě byste měla obzvláště dbát na konzumaci ovoce a zeleniny, které vám dodají vše potřebné pro boj s chorobami. Oslabené tělo se totiž bude bránit jen těžko. Pokud se vám „poštěstilo“ a už smrkáte, kudy chodíte, sáhněte po zázvoru nebo česneku.

Opomíjet se nevyplácí ani pitný režim. Obyčejná voda vaše tělo vzpruží, nebudete unavená a lépe tak předejdete i migrénám. Dehydratace je prvním krokem k onemocnění.

Příprava na zimu: Pokud chcete posílit imunitu, choďte na procházky těsně před spaním, a to za každého počasí


Jestliže vás skolila klasická chřipka, ideálními prostředky na léčbu jsou čaje, ať už zelený, šípkový nebo zázvorový. Nejlepší je si zázvor čerstvě nastrouhat, přidat med a citron. K vypálení bacilů vám pomohou i chilli papričky nebo silná česneková polévka.

Častým onemocněním hlavně u žen bývá zánět močových cest. K tomu jsou jako lék nejlepší brusinky, které nemusíte konzumovat jen klasicky, ale v mnohem větší koncentraci jsou dostupné v pilulkách v lékárně. Koupí urologického čaje se vám také uleví, i když jejich chuť nebývá mnohdy moc lahodná.

Určitě nic nezkazíte tím, když se v tomto období zásobíte potravinami, jako je paprika, brokolice, křen, zelí, špenát nebo kopr. Všechny zmíněné obsahují vysoké množství vitaminu C a vy si tak ušetříte ztracené dny s termolahví v posteli.

Diskuze

Reklama