Veganská dieta: Vegani hubnou rychle, zdravě a neomezují se ve sladkém

5. Října 2018
Redakce Lifee.cz
Ořechy jsou při této dietě dovoleny.
Zdroj Pixabay
Témata: vegan , dieta , hubnutí , potraviny
Vegani, kteří se na rostlinnou stravu přesměrovali z etických a ekologických důvodů, mohou skřípat zuby sebevíc, ale veganství je celosvětovým dietním trendem. S vyloučením mléčných výrobků a vajec se automaticky zakazuje i většina cukrovinek. Vegani tak hubnou snadno a rychle. A rozhodně nepotlačují chutě!

Ořechy mají zelenou

Ocitnete-li se na oslavě a miska s arašídy se „přilepí“ k vašim prstům, nepanikařte. Ořechy mají při veganské dietě zelenou. Jsou plné bílkovin a zdravých tuků. To pravé hříšné potěšení z nich budete mít, pokud kešu, mandle, arašídy či pistácie posolíte, smícháte s wasabi nebo s oblíbeným sušeným ovocem. A dovoleny jsou i pecky z tmavé čokolády. V rozumné míře, samozřejmě. Ořechy také můžete rozdrtit na máslo, spojit ho s ovocem a rozmixovat na smoothie. Tato svačina zasytí, dodá spoustu vitaminů a ještě utiší zdivočelé chutě.

Večer se neodbývejte

To potřebuje slyšet každá žena na dietě. Při redukování tukových polštářků se totiž mnohdy zapomíná, že kalorie nejsou náš nepřítel, ale spojenec pro dosažení vytoužených proporcí. A to i těsně před půlnocí. Tělo ve spánku spaluje méně kalorií než přes den. Ale spaluje. Pokud vás tedy bude při večerním rituálu u oblíbeného seriálu honit mlsná, využijte toho a dopřejte si svačinu bohatou na bílkoviny, tuky nebo sacharidy. Potřete celozrnný chléb domácím hummusem, obalte jablko arašídovým máslem nebo smočte domácí bramborové lupínky v avokádové pomazánce.

Dýňová dieta: Jezte dostatečné množství této zeleniny a kila půjdou dolů sama

Prospěšné tuky

Veganská dieta má jedno zásadní úskalí – je těžké si při ní pohlídat dostatečný příjem tuků. Nevidíte to jako problém? To jste zřejmě netušili, že zdravé tuky příznivě ovlivňují hladinu cholesterolu v našem těle a napomáhají tak udržet naše srdce zdravé. Denně bychom si proto měli dopřát jeden chod bohatý na prospěšné tuky. Najdeme je v avokádu, ořeších, semínkách a olejích. Zkuste třeba avokádo se solí a chilli ke svačině a tofu s opečeným tempehem a zeleninou k večeři. Zobejte chia, konopná či lněná semínka – vypadají sice „nevinně“, ale ukrývají v sobě velké množství živin.

Pestrá strava

Barevná smoothie dobíjejí energii už na pohled a ještě oplývají látkami blahodárnými pro náš organismus. Základem tohoto výživného veganského nápoje je hedvábné tofu bohaté na bílkoviny a dobré tuky. Připojte ovoce dle libosti a nutriční bomba, kterou si navíc můžete připravit na cestu do práce, je hotová. Pokud chuťové buňky volají po sladkém, smíchejte čokoládové sójové a kokosové mléko. Nezapomeňte přihodit super potravinu, jakou jsou chia semínka nebo oříškové máslo.

Diskuze

Reklama