Zázračné potraviny: Steak na podráždění, banán na oteklé kotníky

10. října 2018 Redakce Lifee.cz
Pixabay
Pixabay

Cítíte se podráždění? Dejte si steak. Máte oteklé kotníky? Snězte banán. Existují potraviny, které vašemu tělu prospívají a vy se díky nim můžete zbavit spousty neduhů.

Prasklinky v dutině ústní a afty

Může znamenat: nedostatek vitaminu B2. Jeho doporučená denní dávka je 1,3 mg pro muže a 1,1 mg pro ženy.  Drobná poranění ve vašich ústech pravděpodobně znamenají, že vám chybí vitamin B2. Bez něj organismus nemůže obnovovat buňky a zacelovat ranky.

Řešení: Zvyšte přísun mléčných výrobků.

Nechutenství

Může znamenat: nedostatek zinku Jeho doporučená denní dávka je 5,5–9,5 mg pro muže a 4–7 mg pro ženy. Pokud jíte málo zinku, nemůžete se divit, že vám nechutná jíst. Zinek totiž ovlivňuje produkci slinných enzymů.

Řešení: Jezte červené maso a oříšky.

Bolesti břicha a nevolnost

Může znamenat: nedostatek vitaminu A. Jeho doporučená denní dávka je 0,7 mg pro muže a 0,6 mg pro ženy. Jste náchylní na různé žaludeční a střevní infekce? Máte málo vitaminu A.

Řešení: Jedna mrkev denně a máte po problémech. Super jsou také játra, i když je spousta lidí nemusí.

Podrážděnost

Může znamenat: nedostatek železa. Jeho doporučená denní dávka je 8,7 mg pro muže a 14,8 mg pro ženy Bledá kůže, lžičkovitě tvarované nehty, únava, podrážděnost, deprese – to všechno může ukazovat na to, že trpíte nedostatkem železa.

Řešení: Červené maso, oříšky a listová zelenina. Také vajíčka, ryby a cereálie.

Oteklé kotníky

Může znamenat: nedostatek draslíku. Jeho doporučená denní dávka je 3,500 mg. Draslík pomáhá regulovat vodu v těle. Pokud ho máte v sobě málo a navíc třeba hojně solíte, je možné, že vás trápí otoky nohou.

Řešení: Jezte alespoň pět kousků ovoce a zeleniny každý den. Hlavně banány, v těch je draslíku nejvíce.