Reklama

5 jednoduchých návyků, díky kterým budete šťastnější

1. Března 2018
Editor Foodstory
„Poslouchejte hudbu z nejšťastnějšího období vašeho života,“ vzkazuje neurovědec Alex Korb.
Zdroj DreamCatcherReality.com
Dosáhnout věčné spokojenosti je prakticky nemožné. Dobré nálady přes den ale ano! Neurovědec z Kalifornské univerzity Alex Korb prozradil 5 tipů na to, jak přepnout mozek do „šťastného režimu“.
Reklama

1. Poslouchejte hudbu z nejšťastnějšího období života

Nasadit sluchátka s rozměry těch na sváření a odříznout se od světa. Tak vnímá dnešní, „věčně podrážděnou“ mládež poměrná část starších generací. Jenže výrostci se potají chichotají. Tuší totiž více než ti „hloupí staroši“…

Důvodem domnělé nabručenosti totiž není nic jiného, než touha pozvednout náladu. A výzkumník Alex Korb mládeži pomyslně žehná.

Rozptýlení lze ještě umocnit. Expert radí: poslouchejte hudbu z nejšťastnějšího období života.

2. Úsměv, prosím (a sluneční brýle také)

Tento trik čas od času vyplave na povrch. A podle všeho funguje. Nyní jej navíc posvětil odborník, a sice neurovědec Korb.

Spočívá v tom, že se prostě usmějete. Ne, neděláme z vás hlupáky. Pokud na tváři vykouzlíte úsměv, i když bude umělý, mozek to přijme jako signál toho, že jste šťastní.

8 očekávání, které je dobré ve vztahu mít

Ne vždycky ho lze obalamutit. A někdy je dokonce proti nám. Například mžourání při slunečném počasí si vyloží jako ustaranost. Sluneční brýle v náprsní kapse jsou tak pro „šťastlivce“ povinností.

3. Myslete na dlouhodobé cíle

Uvolňuje se při tom dopamin, což je neuropřenašeč, který nám pomáhá cítit se dobře a motivovaně.

4. Spěte dobře

Zkusme to vzít za opačný konec. Když prospíte jen pár hodin, svítí na vás v noci někdo lampičkou nebo vás ráno probudí vrtání odvedle, k morousovi nebudete mít daleko. Kvalitní spánek dokáže náladu vyhoupnout o několik úrovní výš. Potvrdila to řada dřívějších studií a koneckonců i Korb. „Spánkové potíže také s velkou pravděpodobností vedou k depresi,“ dodává.

5. Ne-pro-kras-ti-nuj-te!

„Porazit bludný kruh prokrastinace a vybudovat si dobré mozkové návyky je nezbytné pro snížení stresu,“ tvrdí Korb. Jak se z toho kolotoče vymanit?

Paul Dolan, profesor na The London School of Economics and Political Science a odborník na štěstí, se podělil o pět tipů na spokojenost:

1. Poslouchejte oblíbenou hudbu

2. Buďte pět minut s někým, koho máte rádi

3. Choďte ven

4. Pomozte druhým

5. Zažijte něco nového

Diskuze

Reklama