Čtete si před spaním? Děláte dobře, vědci odhalili tyto nesporné výhody

5. Srpna 2018
Eva Jeřábková
Čtení silně snižuje stres, a tím připravuje tělo na příchod spánku.
Zdroj Pixabay.com
V éře sociálních sítí a chytrých mobilních telefonů lidé u knih tráví stále méně času. Ke své vlastní škodě. Odborníci totiž zjistili, že čtení pozitivně ovlivňuje naši psychiku.
Reklama

Z výsledků různých studií plyne, že náruživí čtenáři všech věkových kategorií mají výbornou paměť a duševní schopnosti. Mimo to jsou skvělými řečníky, mysliteli… a podle některých názorů i obecně lepšími lidmi.

Experiment, který v roce 2009 proběhl na Univerzitě v Sussexu, ukázal, že kniha rovněž představuje účinného pomocníka v boji s nespavostí. Pouhých šest minut četby redukovalo stres o celých 68 %, v důsledku čehož se vyčistila mysl a tělo připravilo na spánek.

Nemůžete v těchto vedrech spát? Poradíme vám, jak si dopřát klidný spánek po celou noc

Co je rovněž zajímavé, že čtení je v tomto ohledu mnohem účinnější než poslouchání relaxační hudby či popíjení čaje.

„Je to mnohem víc než jen rozptýlení, je to aktivní zapojení představivosti,“ uvedl autor výše zmíněného výzkumu David Lewis v rozhovoru pro The Telegraph.

A jakou přesně knihu si do postele vzít? Na žánru prý vůbec nezáleží. Úplně stačí, když se naše mysl toulá říší slov. A my se tak uvolňujeme až ke sladkému spánku.

Diskuze

Reklama