Lidé, kteří se dívají na luxusní reklamy, více utrácejí: Co to způsobuje?

Když stojíme tváří v tvář luxusní reklamě, touha utrácet se zvýší.
Zdroj: instagram
Když jsme vystaveni reklamě, v níž je vyzdvihován život bez závazků, touha utrácet se zvýší.Celebrity jsou chodící reklamní plochy samy o sobě. Kylie Jenner má svou řadu rtěnek.Pozlátko je pro lidské oko velmi lákavé.Stejně tak jako luxusní dovolené.+ 2 fotky+ 3 fotky

Cílem každého obchodníka je jediné: vydělat peníze. V rámci reklamy tedy na naše smysly útočí obrázky šťastných párů či celých rodin v dojmu navodit ten pocit, že když si koupíme tento jedinečný výrobek, budeme stejně šťastní jako vyobrazení lidé. Je to ale chyba lávky, jelikož když obyčejní smrtelníci začnou myslet na rodinu, vztah a lásku, utratí méně.

Barbara Lorenzová
Barbara Lorenzová 06. 12. 2018 17:08

Vybírání si levnějších produktů nebo nižší celková suma na konci účtenky je důsledkem toho, že když se mozek zaměří na štěstí, má tendenci spořit. Navíc když je člověk spokojený, nepotřebuje k tomu žádné hmotné artefakty, stačí mu jen samotný pocit.

Potvrzuje to i psycholožka z kalifornské univerzity Lisa Cavanaugh. Uvádí, že reklamy, které v sobě mají prvky rodiny, manželství, vztahu apod., paradoxně snižují v lidech pocit touhu rozhazovat peníze.




O to více se reklama mine účinkem v období vánočních svátků nebo i v létě, kdy je čas dovolených a roztrhl se pytel se svatbami. Ve svých experimentálních výzkumech Lisa došla k výsledku, že lidé, kteří nějakým způsobem byli konfrontováni s reklamou apelující na rodinu, vztahy a manželství, mají tendenci šetřit a méně si dopřávat.


Jako protipól předkládá ty reklamy, kde jsou vyobrazeni lidé bez závazků, lidé rozhazovační, užívající si luxusu. To v našem mozku vyvolá touhu po věcech, na které reklama poukazuje, případně jsou jen ve spotu nebo na obrázku zaznamenány. Chtíč a potřeba si koupit novou věc jsou najednou vyšší a jsme svolnější koupit si dražší a luxusnější věc.


Schválně, kdy jste se snažila naposledy potlačit myšlenku na novou rtěnku poté, co jste viděla Instagram Kylie Jenner?


Slovníček generace Z je plný zkratek: Etický hacker vysvětluje, co znamená THX, OFC nebo QR

Slovníček generace Z je plný zkratek: Etický hacker vysvětluje, co znamená THX, OFC nebo QR

Související články

Další články