Lidé v seznamkách mají tendenci oslovovat výrazně atraktivnější protějšky, než jsou oni sami. Šanci na úspěch však mají pouze muži

7. Září 2018
Lucie Trávníčková
Vybrali jste si extrémně atraktivního partnera?
Zdroj Pixabay
Témata: seznamka , krása , rande , studie
Nedávno byla v České republice zveřejněna velice zajímavá studie z USA, kterou v zahraničí publikoval odborný časopis Science Advances. Studie odhalila, že lidé hledající partnery přes seznamky mají tendenci cílit na atraktivnější protějšky, než jsou oni sami.
Reklama

Tento trend v Česku potvrzují interní data Seznamovací agentury Date2k. Z atraktivnějších protějšků, než jsou oni sami, si vybíralo více než 62 procent jejich mužských klientů, ovšem mezi ženami to bylo pouze 18 procent klientek. Zajímavá je také reakce oslovených „atraktivnějších“ protějšků. Zatímco ženy téměř nemají šanci atraktivnějšího muže zaujmout, mají tendenci méně atraktivním mužům dát šanci a pozvání na rande přijmout.

V rámci studie se sociologové v USA rozhodli zkoumat chování uživatelů seznamek a analyzovat oslovování protějšků z pohledu atraktivity. Výsledky ukázaly, že když uživatel udělá první krok, mají obě pohlaví snahu vybírat si protějšek „mimo svou ligu“. Ženy si vybírají v průměru o 23 procent atraktivnější muže a muži pak oslovují uživatelky o přibližně 26 procent přitažlivější, než jsou oni samotní.

7 největších chyb, které můžete udělat na prvním rande (podle expertů)

Tento trend v České republice potvrzují data seznamovací agentury Date2k, která se zaměřuje na náročnější klientelu. Za čtyři roky existence jí prošly na stovky klientů a z jejích interních dat a hodnocení vyplývají zajímavé skutečnosti. Mužští klienti mají tendence vybírat si výrazně atraktivnější protějšky, než jsou oni sami ve více než 62 procentech, a to bez ohledu na svůj sociální a ekonomický status či vzdělání. Naopak ženy si vybírají atraktivnější protějšky v mnohem nižším počtu případů, a to pouze v 18 procentech.

Ještě zajímavější je pak reakce oslovených protějšků. Zatímco šance muže, aby si vyšel na rande s výrazně atraktivnější dámou byla až 68 procent, šance méně atraktivní klientky vyrazit na setkání s vybraným protějškem byla pouhých šest procent. „Z našich interních statistik je zcela zřejmé, že pro ženy je atraktivita muže pouze jednou z řady uvažovaných proměnných a o tom, zda dá muži šanci na osobní setkání, se většinou rozhoduje podle zcela jiných kritérií. Naopak pro muže je fyzická atraktivita dámy naprosto zásadní a v případě, že ho klientka fyzicky nezaujme, bohužel již nevěnuje pozornost ani shodným hodnotám, názorům či koníčkům,“ vysvětluje majitel agentury a matematik Jakub Mertl.

Diskuze

Reklama