Reklama

Máte za sebou další probdělou noc? Může za to těchto 5 zlozvyků, které ničí váš spánek!

2. Července 2018
Eva Jeřábková
Mobil do ložnice nepatří. Zakažte si prohlížení Facebooku a vyřizování pracovních e-mailů!
Zdroj Pixabay.com
Znáte ten beznadějný pocit, kdy se snažíte celou noc zoufale usnout a místo toho koukáte do zdi, počítáte ovečky a spánek stále nepřichází? Ráno se mnohdy cítíte jak po mejdanu století. Pokud už máte dost věčné únavy, kruhů pod očima a nezdravě vypadající pleti, tak si odpusťte těchto 5 zlozvyků a budete spát jedna báseň.
Reklama

1. Pohodlná a kvalitní postel

Protože postel a matrace jsou základ. Preferujete tvrdou, nebo měkkou matraci? Na správném výběru záleží, protože jen s kvalitní a pořízenou na míru vašim potřebám si vaše tělo opravdu odpočine. Neméně důležité je udržovat postel i celou ložnici v čistotě.

 

2. Nepravidelný režim

Pravidelnost jde ruku v ruce s kvalitou spánku. Snažte se tedy chodit spát a vstávat ve stejnou hodinu, vaše tělo si po čase zvykne na pravidelný režim a vy budete spát jak miminko.

 

3. Vydatná večeře a plný žaludek

Samozřejmě vám neradíme, abyste nejedli večer vůbec. Pokud půjdete spát hladoví, vaše tělo si během spánku bude brát ze zásob a ráno se probudíte pěkně unavení. Na druhou stranu pokud jste zvyklí si po celém dni k večeři pořádně dopřávat, půjdete spát s plným žaludkem. Nemůžete se divit, že se cítíte jak had, který spolkl antilopu a teď se chce na několik dní někam odplazit a trávit. Ideální řešení je jíst více přes den a večer si dát menší porci něčeho lehčího a 2 hodiny před spaním už nejíst vůbec!

Spánek je pro lidi stále záhadný. Víte, že si pamatujeme jen 10 % snů? Co dalšího jste o spaní netušili?

4. Odložte telefony

Mobil ani počítač do ložnice nepatří a už vůbec ne, pokud se snažíte usnout. Pro spánek je potřeba klid a čistá hlava. Zakažte si tedy projíždění Facebooku a vyřizování pracovních e-mailů. To vydrží do zítra.

 

5. Ideální teplota

A nakonec ideální klima. Ve vaší ložnici by nemělo být příliš teplo, jinak se budete zbytečně potit a ráno se cítit dehydratovaní. Pro kvalitní spánek je ideální čerstvý vzduch a lehký chlad kolem 17 °C. Lepší je navléknout si teplé ponožky a zavrtat se do peřin než se ráno probudit s bolavou hlavou.

Diskuze

Reklama