6 zajímavých vědeckých objevů, které lidstvo zjistilo. Diamanty z tequily, drůbeží nafta nebo bakterie luštící sudoku

Některé objevy jsou opravdu zajímavé
Zdroj: pixabay
Tequilové diamanty se možná ve šperkařství neuplatní, ale své místo si jistě najdouSlepice možná jednou spasí světŽeny neumí udržet tajemstvíVyzvete bakterie na sudoku souboj?+ 1 fotka+ 2 fotky

Věda je nádherný obor, který zkoumá stále něco nového. Občas se nedaří a vědci jednoduše na nic nepřijdou. Občas je efekt opačný a prostý lid se opravdu musí podivit, jak na tohle proboha přišli.

Pavel Dvořák
Pavel Dvořák 03. 05. 2018 08:53

Z tequily se dají vyrobit diamanty

Vypadá to, že se diamanty dají získat i jinak než těžením. Přišli na to vědci z mexické univerzity a pomohla jim k tomu neuvěřitelná náhoda. Zahřátá pára z tequily blanco deponovaná na nerezovou ocelovou bázi může za určitých fyzikálních podmínek tvořit diamantové krystaly. Ve šperkařství se tequilové diamanty použít nedají, ale skvělé uplatnění mohou nalézt v průmyslové výrobě.

Drůbeží nafta. Spasí jednou svět?

Zní to neuvěřitelně, ale je tomu skutečně tak. Podle vědců z USA jsou drůběží kůže plné tuku, a tím jsou velkými kandidáty na výrobu bionafty. Přišlo se na to tak, že vědci smíchali kuřecí odpad s horkou vodou a poté extrakcí získali palivo. Zachrání snad mrtvé slepice lidstvo po tom, co nafta na zemi kompletně dojde?

Žena udrží tajemství jen 23 minut

To, že jsou ženy drbny, se ví dlouho. Nyní to mají tyto kecalky potvrzené i vědecky. Průzkum totiž říká, že až 85 % žen u drbání relaxuje. Nové a pro ně neuvěřitelné informace nejčastěji předají nejlepší kamarádce a hned potom nanželovi. Občas to stihnou i pod 23 minut.

Bakterie jsou schopné luštit sudoku

Myslíte si, že si z vás střílíme? Ale vůbec ne. Japonští vědci vzali 16 geneticky odlišných typů bakterií a naprogramovali je tak, aby přijímaly na poli hádanky jen informace od bakterií ve stejném řádku, sloupci nebo čtverečku. RNA přenášená viry bránila bakteriím syntetizovat barvu původních kolonií. Podle nich nic nebrání tomu, aby se takto dalo řešit i klasické sudoku.

Luční kobylka je vlastníkem největších varlat na světě

Tedy co se poměru k vlastnímu tělu týče. Kdyby tento poměr byl přepočítán na člověka, ten by celkem trpěl. Takto velká lidská varlata by totiž vážila rovných 10 kilo.

Batman nás svými kousky tahá za nos

I toto věda zkoumá. Respektive tým mladých a nadšených fyziků, kteří pečlivě studovali Batmanovu trajektorii. Batman totiž neuvěřitelně rád skáče z výškových budov a před dopadem rozvine svůj černý netopýří plášť, který mu pomůže skok těsně nad zemí vybrat. Při takovémto přistání by měl Batman opravdu co dělat. Nad zemí by totiž dosáhl rychlosti až 80 km/h. A to už by se bez následků neobešlo. Docela slušně by se poranil. Mladí fyzikové tedy raději Batmanovi doporučili vzít si padák.