Češi se snaží ušetřit i na svatbách. Průzkum ukázal, že dáváme přednost malé svatbě bez hostů

11. Dubna 2018
Lenka Šebestová
V dnešní době už nevnímáme svatbu, jako nutnost a povinnost
Zdroj zdroj: pixabay
Svatba je velkou událostí v životě obou partnerů. Pořádná hostina a oslava uzavření jejich manželství by měla být součástí celého svatebního dne. Průzkum ukázal, že většina Čechů dává přednost spíše malým svatbám bez hostů.

Mnoha lidem se může zdát, že svatba jako taková je v dnešní době už jen pouhým přežitkem. Spousta lidí žije na takzvané hromádce a k oltáři se nikdo moc nežene... Je tomu právě naopak. Svateb rok od roku přibývá. Jediné, co se mění, je částka, kterou chtějí novomanželé do své svatby vrazit.

Podvodné emaily. Jak je poznat a nenaletět podvodníkům?

Kolik jsou Češi ochotni do svateb investovat?

Průzkum, který provedla Poštovní spořitelna ukázal, že částka, kterou jsme ochotni do tohoto významného dne investovat se pohybuje okolo 30 až 50 tisíc korun a necelá pětina dotázaných by raději dala přednost svatbě bez hostů, pouze za přítomnosti rodičů a svědků.

Když chtějí páry ušetřit, mohou zvolit cestu nejmenšího odporu, tedy obřad na radnici v místě bydliště s obědem v nejužším okruhu rodiny či přátel. V tom případě je částka do deseti tisíc reálná. Tuto možnost volí až 36 % respondentů,“ říká Přemysl Hanzelka, ředitel Poštovní spořitelny.

Proč tomu tak je?

Dnešní generace nepovažuje sňatek za tak moc důležitý, jako tomu bylo v minulosti. Vzít se spíše cítí jako povinnost vůči svým rodičům a příbuzným, nebo si svatbu chtějí jednoduše užít, ale nijak neřešit její náročnou přípravu. To potvrzuje i rodinný terapeut Juraj Žáček.

Setkávám se s módou levnějších, méně okázalých svateb. Svatební obřad je chápán jako něco, co je třeba si užít, a ne protrpět, už nejde o sehrání nutného představení pro co nejširší příbuzenstvo. Nosí se jednoduchost, přirozená radost a svoboda. Lidé už pochopili, že nabubřelé veselky nejsou to pravé ořechové. Mladí lidé čím dál tím více dávají na vlastní cítění.“

Diskuze

Reklama