Golf, nízkotučné jogurty i velká prsa. 12 oblastí průmyslu, které trpí nezájmem mileniálů

6. Listopadu 2017
Redakce Lifee.cz
Doba, kdy si mladí muži vylepovali plakáty „prsatých“ dam, je zřejmě pryč.
Zdroj Flickr.com/Freepik.com
Jsou neustále online, cestují a pracují zároveň, žízní po trendech i avokádu. Diagnóza: mileniálové. Lidé, kteří dospěli na přelomu tisíciletí, hýbou světem i průmyslem. Jaké segmenty kvůli nim trpí? Server INSIDER sestavil přehled věcí a činností, které jsou pro mileniály pasé. Vybrali jsme 12 z nich.

1. Papírové ubrousky

Maxpixel.freegreatpicture.com

Ubrousky, nebo utěrky? Volba mileniálů je jasná – papírové utěrky jsou funkčnější než ubrousky a utřete s nimi nepořádky nejrůznějších rozměrů. Podle loňského průzkumu marketingové agentury Mintel uvedlo pouze 56 % lidí, že si v uplynulých šesti měsících pořídilo ubrousky. Celých 86 % ale zaplatilo za papírové utěrky.

Odbyt papírových ubrousků klesá už dvacátým rokem. A doplácí nejen na multifunkčnost konkurentů. Mileniálové se stravují venku, ubrousky tak doma nepoužijí, napsal The Washington Post.

2. „Prsaté“ ženy

Flickr.com

Doba, kdy si mladí lidé vylepovali v pokojích či garážích plakáty modelek s mimořádně vyvinutým hrudníkem, je zřejmě pryč. Server Pornhub zaznamenal nižší zájem o „prsatý“ obsah u lidí mezi 18 a 24 lety. To se odrazilo i v jiných segmentech, například gastronomii. S nižším počtem zákazníků se potýkají restaurace jako Hooters, které svou popularitu vystavěly na servírkách s velkými ňadry.

3. Cereálie

Pixabay.com

Nad důvodem poklesu obliby ranních cereálií se generace současných rodičů a prarodičů zřejmě ušklíbne. Musí se po jejich konzumaci uklízet (ano, umýt miska!). Za nevyhovující snídani označilo cereálie 40 % mileniálů. Informoval o tom deník The New York Times v roce 2016. Zato jogurt nebo sendvič z fastfoodu? Ty si mladí lidé nemohou vynachválit – veškerý nepořádek zmizí v útrobách odpadkového koše.

4. Golf

Pexels.com

Existuje daleko lepší způsob, jak naložit s časem, naznačují mileniálové skrze výzkumy. Jaký? Odpověď hledejte na sociálních sítích. Počet lajků u fotek fitness blogerů by mohl napovědět..

5. Motorky

Pexels.com

„Naše data naznačují, že generace Y tíhne k motocyklům o dost méně než předchozí generace,“ řekl David Beckel, finanční poradce ve společnosti Alliance Bernstein. Klesl také prodej motocyklů značky Harley-Davidson, a to o 1,6 % mezi lety 2015 a 2016.

6. Vlastnictví domu

Pexels.com

V době, kdy nabývá na popularitě digitální nomádství, se poklesu zájmu o hypotéku nelze divit. Lidé dnes mohou pracovat odkudkoliv na světě. Nemají tak důvod se usazovat.

„Odkládání koupě domu je podle nás spojená s přísnějším úvěrovým standardem a změnami v životním stylu, včetně odkládání manželství a dětí,“ konstatovala ekonomka banky BAML Michelle Meyer.

7. Nízkotučný jogurt

Takeaway/Commons.wikimedia.org

Generace mileniálů je informovanější o zdravém způsobu stravování. Z médií má načteno, že nízkotučné varianty zdraví ani štíhlé postavě nepomůžou, jako spíš nutričně bohaté alternativy. Tento trend proto pomáhá výrobkům typu řecký jogurt – právě ty konzumenta zasytí.

Snížený zájem o nízkotučné mléčné výrobky rozhýbaly nepřímo ještě jeden trend – klesající spotřebu cukru. Chybějící tuk totiž výrobci často nahrazují sladidly.

8. Mýdlo

Pixabay.com

„Téměř polovina (48 %) všech amerických spotřebitelů věří, že tuhá mýdla jsou pokrytá bakteriemi po použití. Tento pocit sdílí zejména spotřebitelé ve věku 18–24 (60 %) oproti pouhým 31 % starších spotřebitelů, kterým je více než 65 let,“ uvedla agentura Mintel v tiskové zprávě. Tuhé mýdlo je pro mileniály prostě „fuj“.

9. Diamanty

Pixabay.com

Obléct diamanty ve svůj velký den patřilo kdysi k životním metám. Do svateb se ale mileniálové hrnou čím dál méně. A když už se pro ni rozhodnou, volí netradiční prstýnky, informoval server CNBC.

10. Aviváže

Pixabay.com

Americký „lídr“ v oblasti aviváží Downy zaznamenal mezi lety 2007 a 2015 26% úbytek zájemců o jejich produkt. A nebyl ani zdaleka sám. Čím to? Řada mileniálů prý netuší, k čemu aviváže slouží…

11. Banky

Jklamo/Commons.wikimedia.org

Jako takové zřejmě nezmizí, jejich fyzické pobočky se ale mohou brzy stát odleskem minulosti. Mileniálové nejeví zájem navštěvovat banky. Skoro tři čtvrtiny těchto majitelů bankovních účtů zavítá do pobočky jednou do měsíce. A to je úctyhodný výkon. Bezmála 40 % z nich totiž do banky nezajde nikdy.

12. Kabelky prestižních značek

Pixabay.com

Současná mladá generace žízní po trendech. Jakmile se ale kolem něčeho spustí obrovský humbuk, má to efekt zcela opačný. S tímto zvráceným modelem chování se potýkají výrobci kabelek jako Michael Kors. Své nejoblíbenější produkty nyní musí prodávat s výraznou slevou, pokud je chtějí dostat do oběhu.

Zdroj: INSIDER

Diskuze

Reklama