Pět tipů, jak být během těhotenství v pohodě

21. Června 2018
Pavel Dvořák
Je potřeba si těhotenství pořádně užít.
Zdroj pixabay
Témata: těhotenství , pocit , stav
O období těhotenství se říká, že je nejkrásnější etapou v životě ženy. Budoucí rodiče se těší na příchod potomka a plánují jeho budoucnost v růžových barvách. Spolu s radostí však přichází i obavy o zdraví nenarozeného miminka a nejistota, zda žena nesprávným jídelníčkem nebo stylem života nemůže plodu ublížit. Pocity plné pochybností mohou být umocněny strachem z neznáma a emoční houpačkou, na které se během devíti měsíců ocitá téměř každá těhotná žena.
Reklama

Proto je v tomto období důležité myslet hlavně na sebe. Zrelaxovaná a vysmátá maminka se na svět dívá pozitivněji a svou náladu přenáší i na miminko. Jak navodit pohodovou atmosféru?

1. Vyhýbejte se napjatým situacím
Hned na začátek přichází velice náročný bod. Vyhnout se prudké výměně názorů s kolegyní nebo se neúčastnit bouřlivé pracovní porady je skoro nemožné. Zkuste ale brát věci s nadhledem a nic si nebrat osobně. Pustila jste si svůj oblíbený romantický film, který rozbrečí i svalnatého dřevorubce se srdcem jako z kamene? Příště si naplánujte oddechovou komedii, která vás pobaví.

 2. Poslouchejte své tělo
Přepadla vás únava? Lehněte si a nepřepínejte se. Vzbudila vás o půlnoci chuť na kyselé okurky schované v poslední poličce lednice? Bez výčitek si na nich pochutnejte. Jste plná energie? Vyrazte na procházku nebo výlet do přírody. Přestože nemusíte rozumět všem signálům, vaše tělo vám dává najevo, co potřebuje. Zkuste jeho řeči naslouchat a hned se budete cítit uvolněnější a šťastnější.

V Berouně se sjede světová špička ve skateboardingu. Už za dva roky je čeká olympiáda

3. Správná strava i doplňky
V období těhotenství je nutné, aby byl jídelníček pestrý a plný zdravých potravin. Nedílnou součástí je přísun vitaminů a minerálů včetně stopových prvků. Zvláštní důraz je pak kladen na dostatečný přísun železa a kyseliny listové. Obě dvě tyto látky se významně podílejí na zdravém vývoji plodu. Vsaďte na kvalitní doplňky stravy, např. Active Folic obsahující kyselinu listovou v její aktivní formě, doporučuje doc. MUDr. Ladislav Slováček, Ph.D. Nemusíte řešit vstřebávání živin z potravy ani zda vaše tělo dokáže zpracovat kyselinu listovou z běžných doplňků na látky, které potřebuje.

4. Respekt k vlastnímu tělu
Během těhotenství je přirozené, že se ženské tělo začíná měnit a růst. Připadáte si jako velryba, co posnídala hrocha? I když si nedokážete zavázat tkaničky u bot a pleť máte jako v pubertě, myslete na vše úžasné, co vaše vlastní tělo zvládá. Vytváří celou novou bytost a přitom funguje relativně v pořádku. To si přece zaslouží obdiv.

5. Odměňujte se
Nejen obdiv, ale i návštěva kadeřnice, manikúra nebo koupě drobností, které buď potěší, nebo nutně potřebujete, vás naladí na pohodovou vlnu. Maličkosti, jež si dopřáváte bez výčitek, protože si je zasloužíte, dokáží udělat den jasnější a kolegy přívětivější. A hrozba hádky v práci může být zažehnána.

Diskuze

Reklama