Posilování imunity: 6 jednoduchých triků, jak docílit toho, aby vaše tělo úspěšně bojovalo s chorobami

2. Října 2018
Lucie Trávníčková
Otužujte se, je to pro posílení imunity ideální
Zdroj Pixabay
Témata: jídlo , choroba , imunita , tělo
Imunita je velmi důležitý mechanismus, který chrání tělo před škodlivými vlivy. Pokud je naše imunita snížena, což je v tomto období dosti časté, nemoci na sebe nenechají dlouho čekat.

Existuje ale několik jednoduchých triků, jak imunitu trénovat, posilovat a učit ji bojovat s nemocemi.

Hygiena

Zde platí heslo, že všeho moc škodí. Neznamená to ale, že byste se neměli mýt nebo doma uklízet. Hygiena by měla být přiměřená. Sterilní prostředí není totiž pro nás ani děti vhodné, neumí si pak poradit s bakteriemi.

Studené koupele

Zkuste otužování a uvidíte, jak si na vás chřipka a nachlazení nepřijde.

Správná výživa

Pokud správně, zdravě a vyváženě jíte, máte vyhráno. Zdravá strava totiž funguje jako zdroj makro a mikro živin a dalších látek důležitých pro správnou funkci imunity.

Jezte každý den chilli papričky a vaše imunita bude na podzimní plískanice a sychravé počasí připravena

Čerstvý vzduch

Čas, který strávíte na čerstvém vzduchu a sluníčku se vám vrátí zpět v podobě velké podpory imunitního systému.

Fyzická aktivita

Správně zvolené cvičení, pohyb nebo jiná fyzická aktivita podporuje imunitu.

Jídlo a spánek

Ať už jsme jakkoliv zaneprázněni, měli bychom si vždy najít čas na pravidelné jídlo a plnohodnotný spánek. Když jedno nebo druhé totiž nemáme, je naše tělo oslabené a náchylnější k nemocem.

Kdy podporovat imunitu

Imunitu je třeba podpořit, když vy nebo osoby okolo vás mají chřipku, respirační onemocnění, urologickou infekci, bolest v krku nebo rýmu. Dále také pokud se necítíte dobře, jste unavení, je vám chladno, trpíte nechutenstvím a jste přecitlivělí nebo podráždění. Na imunitu myslete i v případě, že vaše strava není dostatečně pestrá a neobsahuje maso, ořechy, ryby, méčné výrobky a cereálie.

Diskuze

Reklama