Žádné lenošení: Jak na kardio cvičení v zimních měsících?

8. Ledna 2019
Lucie Trávníčková
Skákání přes švihadlo je velmi efektní
Zdroj Shutterstock
Témata: cvičení , kardio , zima , tipy , hubnutí , tělo
Oproti teplým letním měsícům je v zimě mnohem méně možností, co se fyzických aktivit týče. Nejvíce se však tento problém projevuje v omezení kardia, ať už jde o běhání, jízdu na kole či na kolečkových bruslích. Existují však možnosti, jak se mu věnovat, i když se vám zrovna nechce mrznout venku.

Pravidelné kardio cvičení je jedním z nejlepších způsobů, jak si udržovat váhu a také dobrou kondici. Jestliže patříte mezi ty, kteří si po ránu rádi jdou zaběhat, je pro vás zimní období dosti nepříjemné.

Někdo to vyřeší tak, že kardio přes zimu úplně vynechá a následně nabytá kila na jaře zhubne. Není to ale úplně ideální řešení. Vhodnější určitě je najít si takové cviky nebo aktivitu, kterou můžete provozovat i doma.

Dřepy s výskokem

Na dřepy nepotřebujete žádné pomůcky a když k nim ještě přidáte výskoky, rozhodně se zapotíte. Ve dřepu se dotýkejte země a dejte si přitom pozor, abyste neprohýbali záda. Ve výskoku zvedejte ruce nad hlavu. Nadechujte se při pohybu dolů a vydechujte při výskoku. Cvik můžete provádět i na jedné noze a znatelně si ho tím ztížit.

Angličáky

Další skvělý cvik, na který nepotřebujete žádné pomůcky. Angličáky jsou zvláštní označení pro kliky s výskokem. Cvičte je tak, že se nejdříve předkloníte a položíte ruce na zem před sebe. Poté skokem přejděte do základní pozice pro kliky. Udělejte klik a skočte nohama směrem k rukám (do dřepu). Následně vyskočte s rukama nad hlavou.

Jít na jedno po cvičení, nebo ne?

Skákání přes švihadlo

Švihadlo je skvělá a levná pomůcka, která vám se zvýšením tepové frekvence zaručeně pomůže. Zároveň na cvičení s ním není třeba nijak velký prostor. U skoků si snadno určíte intenzitu cvičení podle svých schopností tím, že budete skákat s meziskokem nebo bez něj. Navíc si můžete vybrat z více variant, jako jsou např. skoky na jedné noze, vajíčko, střídaní nohou či již náročnější dvojskoky.

Venkovní kardio

Je sice pravda, že možnosti v zimě spíše ubývají, ale objevuje se také několik nových. Samozřejmě jsou to zimní sporty – lyžování, snowboarding, běžkaření, bruslení a další. Máte-li možnost jet na hory nebo nachází-li se nedaleko od vás běžkařská dráha či zamrzlý rybník, určitě toho využijte.

Diskuze

Reklama