Vendula Pizingerová exkluzivně z Egypta: Vrátila se na místo, kde se skrývala po smrti prvního muže před novináři

Zdroj: Se souhlasem Venduly Pizingerové
Vendula Pizingerová píše svůj sloupek tentokrát z Egypta, kam odjela na tzv. mateřskou dovolenou, tedy s kamarádkou a dětmi.Největší radost jí na dovolené dělá syn Pepíček, který je tady šťastný a spokojený.Vendule připadá nespravedlivé, že si malé děti z cestování vůbec nic nepamatují.Alespoň fotky jako vzpomínky dětem zůstanou.+ 10 fotek+ 11 fotek

Egypt je oblíbenou destinací Venduly Pizingerové. Jak píše ve své rubrice Máma na přechodu, zavítala tam už snad desetkrát, naposledy teď v listopadu. Namísto pořádné párty zde ale s kamarádkou Luckou nahání děti a jediné, co stihla, byla návštěva magického ostrova Eden a jedna šíša na dobrou noc.

Vendula Pizingerová
Vendula Pizingerová 11. 11. 2022 09:00

Tak jsem se ke konci roku vrhla na cestování. Měly jsme na září s kamarádkou Luckou naplánovaný Chorvatsko s dětma, ale ze závažných důvodů jsme neodjely. Tak jsme se vydaly až teď na to asi nejpřístupnější a nejlepší místo, když jedete na dovolenou s dětma a nechcete dlouho sedět v letadle. Do Egypta.

Tentokrát to nebyl žádnej párty hotel

Jsou to necelý čtyři hodiny letu a je to moc fajn. Vlastně jsem o Egyptě už psala v souvislosti s výstavou Tutanchamon. Pepíček to tady vysvětlil Mohamedovi, řediteli cestovky, že existujou pyramidy a Tutanchamon. Dneska tu naši krátkou týdenní dovolenou končíme a litujeme, že jsme nejely na déle. Myslím si, že deset dní by bylo ideálních.

Děti se tedy neskutečně vyřádily. Vybraly jsme tentokrát ne párty hotel jako dřív s holkama. To jsme tenkrát mohly sedět třeba v Pardubicích nebo v Brně. Bylo nám asi úplně jedno, že jsme v Egyptě, protože jsme nikam necestovaly.

Takovej ten bílej špunt na tyrkysovým moři

Jenom jednou, když jsem tady byla s mámou, jsme se byly podívat na pyramidy. Každopádně je to dovolená pro děti, což jsem strašně spokojená a šťastná za ně. Je tady obrovský bazén ze skluzavkama a byly jsme na nádherným výletě na ostrově Eden, kde to vypadá jako na Maledivách. Jenom takovej ten bílej špunt na tyrkysovým moři.

Krásně jsme si odpočinuly. I když... Nebudu vyprávět mámám, který mají malé děti, že to je úplnej odpočinek. Ten areál je tady docela velký, takže to někdy byly dostihy za dětma, ale všechno jsme ustály a zvládly. A co mě z Egypta ještě láká? Těším se na příští rok, kdy tady bude otevřená nová expozice hrobky.

Osvědčený lék na střevní problémy

Moc by mě lákala plavba po Nilu. Myslím, že to je asi to nejkrásnější, co tady člověk může zažít. Když vynechám památky. Vím, že lidi se někdy bojí lítat do Egypta kvůli různými střevním problémům. Já byla v Egyptě opravdu hodněkrát, třeba desetkrát, a přihodilo se mi to pouze jednou v Marsa Alam, v Hurghadě ne. Byl to nehezkej příběh. Může se to stát každýmu, a to i z přehřátí. Každý navíc tvrdí něco jinýho. Že ty střevní problémy pocházejí z ledu, z jídla, atd. Ale v podstatě a zaplať pán Bůh, nás to minulo. I tak si vždycky, když přiletíme, koupíme v lékárně Antinal. To je tady místní prášek na tyto problémy.

Kamarád Mohamed mě tady schovával před novináři

Jak koukám na děti, jak si hrajou ve vodě a jsou šťastné, spokojené a vlastně pak i unavené, tak jsem úplně dojatá, že to těm našim malým můžeme dopřát. Já hodně cestovala i s Jakubem, když byl malej. Akorát je nespravedlivý, že ty malý děti si to vůbec nepamatujou. Kuba se mnou procestoval spoustu zemí.

V Egyptě se mnou byl několikrát. Taky, když zemřel můj první muž a schovával mě tady náš kamarád Mohamed 14 dní před novinářema. To si pamatuju dodneška. Byl to od Blue Stylu hrdinskej čin! Od tý doby jsme začali spolupracovat s Kapkou naděje a teď s nimi pojedeme na ozdravné pobyty s dětma. Je to příjemný, spolupracovat s někým, kdo se zabývá cestovním ruchem.

Egypťani naučili český holky takový ty zvláštní básničky

Pamatuju si, že se tady ještě dřív natáčela Miss a tak. Dneska je ta doba už jinde a nikoho to podle mě nezajímá. Nevím, třeba se pletu. Já jsem tady šťastná a po x letech a x návštěvách to tady beru úplně jinak. Některý lidi si koupí zájezd do hotelu s dětma, a pak se hrozně diví, že všude lítají děti. Samozřejmě, že všechno je to o toleranci a o tom, jak ten svět energeticky funguje a koho v něm potkáváte, s kým se míjíte. A já tady vždycky potkala fajn lidi a věřím, že se sem s dětma určitě budeme vracet.

V listopadu tady zapadá sluníčko už v pět hodin odpoledne a už není tak silné. Ale je tady nádherně, 29-30 stupňů každej den. Večer se chodíme projít na trh a přijde mi hrozně komický, že Egypťani naučili český holky takový ty zvláštní básničky, a myslím, že holky ani nevědí, co říkají. A samozřejmě rádi pokřikují na holky na ulici.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Vendula Pizingerova (@vendulapizingerova)

Jednou jsme si dokonce daly šíšu

Navštívily jsme egyptskou restauraci tady ve městě a musím říct, že jídlo bylo fantastický. Hodně zeleniny, kuřecí a hovězí maso. Tak jsem si říkala, že bychom tady mohly zhubnout, ale to se samozřejmě nestane. Občas si dáme k jídlu pivo. V baru jsme večer neseděly ani jednou, jen jsme si daly jednou šíšu. Dopadlo to samozřejmě tak, že děti lítaly a lítaly, tak jsme šly do pokoje. A to si chlapi doma myslí, jestli tady náhodou nezlobíme. To s dětma vážně nejde!

Koupila jsem si kalhoty se slonem a vzpomínala na Růžičkovou, jak si chtěla koupit svetr se slonem, když ji unesli. Tak jsme nechtěla být pozadu. Příště každopádně jedeme s prázdným kufrem, berem jenom plavky a koupíme si tady krásný šaty a odvezem je domů.

Takže mateřská dovolená v Egyptě končí a ani jsme si nezazpívaly Draculu. A to jsme s sebou měly i reprák. Ale bohužel se vrací zpátky domů absolutně nepoužitej.

Dcera Michaely Gemrotové prodělala před narozením krvácení do mozku: Prognóza byla hrozná, ale dělá obrovské pokroky