Dvě filmové premiéry, dva odlišné přístupy k večernímu dress codu – a přesto společný jmenovatel: styl. Na slavnostních uvedeních filmů Sbormistr a Duchoň se červený koberec ve Varech proměnil v přehlídku různorodých módních momentů. Ne všechny volby splnily dress code, ale rozhodně se postaraly o zajímavou podívanou.
Premiéry filmů Sbormistr a Duchoň patřily k očekávaným společenským událostem letošního ročníku karlovarského filmového festivalu. A jak bývá zvykem, dress code byl stejně sledovaný jako samotné filmy. Slavnostní atmosféra si žádala večerní róby, ale jak tomu na festivalu v Karlových Varech bývá, tak i prostor pro kreativitu. Na červeném koberci se tak střídaly klasické looky s origináními modely ve výrazných barvách či netradičních siluetách. Letošní filmové premiéry ve Varech tak ukázaly, že formální móda může být zároveň osobitá a hravá.
Doporučené video: Připomeňte si v kostce loňský ročník karlovarského filmového festivalu spolu s naší stylistkou
Premiéra filmu Sbormistr: Výrazné barvy odlehčily silné téma
Premiéra filmu Sbormistr byla zajímavou podívanou hned z několik důvodů. Jedním je samozřejmě silný příběh.
Drama, které vzniklo pod režisérskou i scenáristickou taktovkou Ondřeje Provazníka, sleduje třináctiletou Karolínu (Kateřina Falbrová), ambiciózní členku prestižního dívčího sboru na počátku devadesátých let. Ve sboru čelí konkurenci, včetně starší sestry Lucie (Maya Kintera), a musí si získat respekt autoritářského sbormistra Máchy (Juraj Loj). Film odkrývá napjaté vztahy v kolektivu i tlak na mladé zpěvačky, které touží po úspěchu a možném turné do Ameriky. Film vznikl na motivy skutečné kauzy sexuálního zneužívání v pěveckém sboru Bambini di Praga.
Možná právě vzhledem k ději s gradujícím tíživým napětím a zpracování tak citlivého tématu se tvůrci a herci rozhodli svými módními volbami uvedení filmu odlehčit. Představitelka Karolíny Kateřina Falbrová zvolila dlouhé hnědé saténové šaty s páskem a lichotivým střihem halter, ke kterým obula už ne tak vhodné sandály na podpatku. Maya Kintera, která ztvárnila Karolíninu sestru Lucii, zase oblékla sladce růžové šaty na zem s objemnějšími rukávy a aplikacemi mašlí, které správně doplnila lodičkami. Psaníčka i výraznější šperky oběma mladým dámám chyběly.
Velké dávky kreativity se diváci dočkali i od hlavní hvězdy snímku Juraje Loje, který si zahrál nelehkou roli sbormistra Máchy. Ačkoliv dress code filmových premiér pánům obvykle doporučuje vsadit na tlumenější barvy a držet se klasiky, slovenský herec se nebál vynést oblek ve výrazném tyrkysově modrém odstínu, ke kterému vyladil brýle, a zároveň ho doplnil neméně nápadnou žlutou vzorovanou kravatou. Naopak režisér Ondřej Provazník zůstal u tradičnější elegance.
Premiéra filmu Duchoň: Na vlnách klasiky
Naopak tomu bylo na premiéře snímku Duchoň, který představuje portrét slovenského zpěváka Karola Duchoně. Známé osobnosti se zde svými outfity držely víc při zemi.
Film od režiséra Petera Bebjaka vypráví příběh talentovaného chlapce z venkovské kapely, který vystoupil na výsluní jako popová ikona – díky jednomu hitu se stal hvězdou, která vyrážela na turné a získávala ceny. Pak se ale začali objevovat i osobní démoni, kteří dokazují, že nic není takové, jak se může navenek zdát. Hlavní roli ztvárnil Vladislav Plevčík, dále se objevují třeba Anna Jakab Rakovská, Gregor Hološka, Agáta Spišáková, Tomáš Maštalír či Vojtěch Kotek v roli Karla Gotta.
Právě Vojtěch Kotek, u kterého každý očekával, jak se do české pěvecké legendy ve filmu promění, dodržel dress code přímo ukázkově. Herec měl na sobě smoking a nezapomněl ani na motýlka a smokingový pás. A ani ostatní pánové se nenechali zahanbit a zvolili buď smoking, nebo černý oblek doplněný černou košilí i černou, popřípadě červenou kravatou, jako například slovenský herec Adrian Jastraban.
Slovenská herečka Anna Gajdziková svoje kolegy pak dokonale doplnila zajímavou dlouhou černou róbou s poloprůhledným vrškem a žádoucím černým psaníčkem. Slovenská herečka Alena Pajtinková, která dorazila po boku Adriana Jastrabana, sáhla po hnědých šatech bez rukávů s výstřihem za krk, ke kterým si vzala krémově bílé lodičky a ladící kabelku do ruky.
Ve Varech platí: Dress code je rámec, ne omezení
Jak letošní premiéry jasně ukázaly, i formální události umožňují osobní vyjádření. Móda na červeném koberci ve Varech není jen o přísném dodržování pravidel, ale i o sebevědomí a autenticitě. Kdo se cítí dobře, ten září – a právě to spojovalo outfity z obou premiér.
Ať už šlo o klasický look, nebo odvážnější interpretaci dress codu, výsledkem byla stylová podívaná, která patří k tomu nejlepšímu, co festival každoročně nabízí. Móda tu jednoduše hraje vedle filmu druhou hlavní roli.
Na outfity z premiér filmů Sbormistr i Duchoň se podívejte v galerii.