
Jak zvládnout dlouhé cesty s dítětem, prací i každodenním shonem – a přitom zůstat v klidu? Nikol Švantnerová tráví skoro víc času v autě než doma a svůj elektromobil Ford Capri bere jako druhý domov. Ve druhém dílu roadtripové série prozrazuje, jak si v autě vytvořit funkční zóny pro dítě i dospělé a jaké návyky jí pomáhají zvládat cesty bez stresu.
Cestujete s dítětem? Zkuste v autě vytvořit zóny
Zóna dítě
- polštářek nebo oblíbená deka
- plyšák/mazlíček na uklidnění
- knížka do ruky nebo sešit se samolepkami
- krabička zdravých snacků + „něco pro záchranu“ * tablet s pohádkami (na dlouhé trasy)
- lahvička s pitím
- náhradní tričko a malé balení vlhčených ubrousků
- malé hračky „do ruky“, které nezvoní a nevibrují
- a další
„Když byla Mia malinká, často jsem vyjížděla v pět ráno, aby cestu prospinkala. Teď nás hodně zachraňují pohádky v tabletu – zabavit dítě na několik hodin je prostě fuška. Mia je nicméně zvyklá cestovat od miminka a teď se mi to vrací, je to bezva parťák na cesty,“ říká Nikol Švantnerová.
Zóna dospělák
- termoska s kávou/čajem
- kapesníčky nebo papírové utěrky
- minitaštička (balzám na rty, krém, deodorant)
- sluneční brýle a zápisník
- powerbanka / kabel na telefon
- malý odpadkový sáček
- „rychlá svačina“ do schránky
- drobná lékárnička (náplasti, prášek na bolest)
- a další
Bezpečnostní pravidlo: telefon v autě do ruky nepatří
Nikol absolvovala kurz Ford Driving Skills for Life, kde se pracuje s krizovými situacemi a rozptýlením za volantem. „Šla jsem do toho s tím, že už všechno vím. Ale zjistila jsem, že se pořád mám co učit,“ říká. Na speciální ploše zkoušeli smyky i vyhýbání překážkám. „Když jsem šla do smyku, došlo mi, že to není tak jednoduché, jak jsem si myslela. Ale když se mi to pak stalo v reálu, už jsem se tolik neleknula a věděla jsem, jak otočit volant a jak se chovat.“
Silný moment přišel u cvičení s mobilem. „Měla jsem psát SMS a zároveň se vyhýbat kuželům. Srazila jsem skoro všechny. Přitom jsem si říkala, že to přece zvládnu. Otevřelo mi to oči,“ dodává. Od té doby má jednoduché pravidlo: telefon za jízdy do ruky nepatří.
Nikol + Ford = <3
Nikol s Fordem spolupracuje už zhruba sedm let. „Na začátky spolupráce si pamatuju, jako by to bylo včera,“ vypráví. „Byla jsem první ambasadorka značky. A bylo pro mě úplně neskutečné, když mi řekli: tady máš auto a jezdi si, jak potřebuješ.“
Předtím bývala u spoluprací limitovaná – směla třeba ujet jen tisíc kilometrů za tři měsíce. „To pro mě nedávalo smysl, protože já v autě žiju. Tehdy i teď. Pořád jsem pendlovala sem a tam.“
První vůz, který od Fordu dostala, byla Kuga. „Za rok a půl jsem s ní najela asi 70 tisíc kilometrů. Vrátila jsem ji bez jediné pojistné události, žádná odřená kola. Myslím, že tam se ta důvěra hodně prohloubila.“ Od té doby „střídala Kugu za Kugu“, zkoušela i jiné modely, ale vždy zůstala u SUV. „Potřebuju prostor a bezpečí. A od té doby, co mám malou, to platí dvojnásob.“
S novým Fordem Capri dostala Nikol i jednu srdcovku: panoramatickou střechu. „Tu jsem si hrozně přála. Auto je díky ní prosvětlené a mně se ten pohled strašně líbí.“
Auto je backstage, kancelář i šatna
Nikol jako modelka, influencerka, máma a partnerka pendlující mezi různými místy v Česku i zahraničí používá auto jako druhý domov. „Často říkám, že v autě trávím víc času než doma,“ vysvětluje. „Opravdu mám to auto narvané tak, že by se v něm dalo fungovat týden. Je to pojízdný domov i kancelář. Když nemám auto, jsem jak bez nohy,“ říká.
Zásadní je pro ni dostatek zavazadlového prostoru – i proto, že hodně sportuje a musí mít místo na vybavení. „Ford Capri je v tomhle super. Člověk by nevěřil, kolik věcí se tam vejde,“ říká Nikol. Vozí také kufry, tašky, jídlo, nezbytnosti pro Miu i pro sebe – nesmí chybět ani základní kosmetika nebo náhradní oblečení.
FORD CAPRI v kostce
Legenda v novém:Elektrický crossover inspirovaný ikonickým modelem ze 70. let – pro ty, kdo chtějí styl, prostor a klid v jednom.
Rozpoznatelný design: Sportovní silueta, výrazná světla, uvnitř čisté linie a pocit, že někdo vážně přemýšlel o prostoru.
Stylový interiér: Sportovní sedadla, ambientní světlo a posuvná 14,6„ obrazovka se skrytým prostorem na poklady – chytré, nenápadné, estetické. A spousta dalšího možného vybavení.
Ticho jako luxus: Elektrická jízda = klid. Když hudba, tak přes sound systém od špičkové značky Bang & Olufsen.
Bezpečí bez kompromisu: 5 hvězd certifikace Euro NCAP a asistenti, kteří hlídají za vás.
Nabíjení jednoduše: Přístup k více než 1 000 000 nabíjecím místům po Evropě díky přístupu do nabíjecí sítě BlueOval™ Charge Network x Octopus Electroverse.
Cestování je mindset
Nikol je zvyklá cestovat od dětství. S rodiči se hodně stěhovali, v dospívání létala do za prací do celého světa, dnes pendlování mezi městy bere jako součást života. „Teď před Vánoci toho mám už trochu dost. Rakousko–Praha, Praha–Špindl, Špindl–Olomouc… Ale jak říká můj partner: ty stejně nevydržíš den doma. A má pravdu. Mě baví poznávat nová místa i řídit,“ popisuje.
A co vás čeká, když Nikol potkáte třeba při stání na semaforech? „Občas se s malou rozjedeme při písničkách tak, že musíme vypadat dost vtipně. Tancujeme na Baby Shark a další bláznivosti. Ale v 99 % jsem za volantem spíš ledová královna – soustředěná, s hodně drsným výrazem,“ směje se.
Přečtěte si první díl seriálu.
KDO JE NIKOL ŠVANTNEROVÁ
Nikol Švantnerová (21. října 1992, Šumperk) je česká modelka, vítězka České Miss 2015 a jedna z nejvlivnějších českých influencerek. Modelingem se živí od 13 let a už v šestnácti chodila přehlídky pro přední světové fashion brandy. Většinu života prožila v Českých Budějovicích. V roce 2023 se jí narodila dcera Mia, která je dnes její nejčastější roadtripová parťačka.
S Fordem Nikol spolupracuje už kolem sedmi let: „Byla jsem jejich první ambasadorka. Dali mi auto s tím, ať jezdím, jak potřebuju. S první Kugou jsem za rok a půl najela asi 70 tisíc kilometrů a vracela ji bez jediného škrábance. Viděli, že auta mám fakt ráda – není to pro mě jen dopravní prostředek,“ říká.
Dnes má za sebou zkušenosti s různými typy pohonů – od klasického motoru přes plug-in hybrid až po plně elektrické modely, včetně Explorera a aktuálního Capri. A pořád platí: auto je pro ni druhý domov.

