Potíte se při cvičení? Fitness expertka vám poradí, jak se s tím vypořádat

7. dubna 2019
archiv
archiv

Necvičíte, protože nemáte rádi pot stékající po tváři? Nechcete si při tréninku poničit účes? Potíte se příliš? Nejste jediní. Připravili jsme pro vás několik zajímavých faktů o pocení spolu s tipy, jak při sportu pečovat o svou pleť a vlasy.

Potí se úplně každý. Obecně lze říci, že muži se potí o 40 % více než ženy. Je to dáno tím, že muži mají vzhledem k fyzickým proporcím větší plochu, kterou je potřeba ochladit. I když nás ale pocení obtěžuje, možná by bylo dobré si uvědomit, proč se vlastně potíme. Jde o přirozenou ochranu těla před přehřátím. Pot odvádí přebytečné teplo pokožkou ven z těla a ochlazuje tak organizmus. Nedostatečné pocení vede k přehřátí, které může způsobit nevolnost nebo závrať.

Začněte cvičit pravidelně

Je překvapivé, že se někteří lidé potí méně a někteří zase více v závislosti na tom, jak jsou aktivní. Možná jste si všimli, že když si zvyknete na zvýšenou intenzitu cvičení, potíte se méně. Samantha Clayton, fitness expertka společnosti Herbalife vysvětluje: „Je to proto, že tělu se daří ochlazovat se efektivněji. A tak se stane, že se v potu nekoupete, ale jen se lehce orosíte. Někteří sportovci se potí více, protože jejich tělo je perfektně připraveno a udržuje si tak optimální teplotu i během vysoké zátěže.“ Ať už je vaše výkonnost jakákoli, potit se zkrátka budete.

Pocení by se ale nemělo stát překážkou mezi vámi a cvičením. Pokud si přesto nedokážete představit, že se zpotíte, zopakujte si známý citát: „Pot je pláč tuků.“ Výhody cvičení bezesporu převažují nad malým diskomfortem. Navíc zdravá barva, kterou vám cvičení dodá, je velice atraktivní. Tipy Samanthy Clayton by vám ale měly pomoct vypořádat se s pocením, abyste se při cvičení cítili pohodlně.

10 tipů, jak co nejvíc eliminovat nepříjemné pocení

  1. Cvičte v chladnější místnosti. Pokud upřednostňujete venkovní aktivity, provozujte je v denní dobu, kdy není příliš horko.
  2. Během tréninku nenoste pokrývku hlavy. Ta zadržuje teplo a tělo pak funguje na plné obrátky, aby vás ochladilo.
  3. Noste vhodné oblečení, které vám pomůže udržet pokožku suchou. Oděvní technologie jsou velmi pokrokové. Oblečení dokáže zadržet pot, a tak zůstanete relativně v suchu. Někdy dokonce bývá opatřeno antibakteriální úpravou.
  4. Pokud používáte make-up, nanášejte ho pouze v malém množství. Jestli se cítíte pohodlně i bez make-upu, úplně ho při tréninku vynechte. Make-up s potem je hodně špatná kombinace – nevypadá to dobře a navíc se vám můžou ucpat póry.
  5. Po cvičení si okamžitě vyčistěte pleť. Pokud si nemůžete dopřát sprchu, použijte k odstranění přebytečného potu vlhčené ubrousky.
  6. Noste potítko. Pomůže vám odstranit pot z očí. Navíc tento způsob utírání čela je rozhodně lepší než například ruka nebo špinavý ručník, který leží v posilovně na zemi.
  7. Pokud máte dlouhé vlasy, vyčešte je do culíku, aby se co nejméně dotýkaly kůže.
  8. Jestli si po každém cvičení nechcete mýt vlasy, použijte před tréninkem trošku laku na vlasy a vyčešte ho. Lak způsobí, že vaše vlasy nebudou úplně promočené.

Zavří­t reklamu