Fotky z dovolených, rodinných oslav nebo výletů – to jsou okamžiky, které si chtějí lidé uchovat a podělit se o ně s ostatními. Často však nejsou obezřetní a nevědí, co se s takovým obsahem může stát. Po zveřejnění na internetu jsou tyto osobní údaje dostupné po celém světě s nesmazatelnou digitální stopou.
Kampaní #ShareWithCare chce společnost Deutsche Telekom zvýšit povědomí o odpovědném zacházení s fotografiemi a daty. Hlavním nosičem kampaně je znepokojivé deepfake video „Zpráva od Elly“. To ukazuje, jaké důsledky může mít sdílení dětských fotografií na internetu. Zaměřuje se na tzv. sharenting, tedy široce kritizovanou praxi, kdy rodiče sdílejí fotografie, videa a další detaily ze života svých dětí na internetu bez jejich souhlasu.
Neuváženým sdílením fotografií a dalších údajů o dětech, jako jsou jména nebo věk, na sociálních sítích a na chatovacích platformách rodiče své děti neúmyslně vystavují rizikům. Mezi možné důsledky patří ukradení identity, hackerské útoky, zneužívání funkce rozpoznávání obličeje, pedofilie a další hrozby spojené se soukromím a kyberbezpečností.
„Na odpovědné nakládání s citlivými údaji online upozorňujeme naše zákazníky v Česku již dlouho. Přidat možnost konkrétně vizuálně poukázat, jaké nové hrozby může sdílení privátního obsahu přinést například v souvislosti s využíváním umělé inteligence, je dalším krokem v rámci edukace, které se intenzivně věnujeme. S cílem kampaně DT se ztotožňujeme. Digitální inkluze patří mezi dlouhodobé ESG cíle celé skupiny Deutsche Telekom, tedy i českého T-Mobilu,“ uvedl Maximiliano Bellassai, Chief Commercial Officer, T-Mobile Česká republika.
Využívání technologií musí jít vždy ruku v ruce s mediální a digitální gramotností, díky které se mohou lidé v online prostředí pohybovat bezpečně. Více informací o projektech digitální inkluze od T-Mobilu na Digitální společnost (t-mobile.cz).
O kampani:
Kreativa: adam&eveBERLIN & DDB Germany
Režie: Sergej Moya
Produkce: Tempomedia Berlin
Postprodukce: SPC / Supercontinent
Zvuková postprodukce: Supreme Music