Dbejte na své zdraví: Jak skoncovat s cigaretou?

31. července 2019
Pixabay
Pixabay

Chcete přestat kouřit a nevíte, jak na to? Existuje celá řada způsobů, jak si absťák po cigaretě zmírnit nebo se ho úplně zbavit. Přinášíme vám tipy, díky kterým z vás mohou být do pár měsíců nekuřáci.

S prvním krokem neváhejte

Každý, kdo přestával kouřit, vám potvrdí, že nejsložitější je udělat první krok. Musíte se rozhodnout, jestli vám vyhovuje vázat se na určité datum, například si dát předsevzetí do nového roku, dokouřit krabičku a další si nekoupit, nebo se prostě rozhodnete spontánně z minuty na minutu, cigaretu típnete a zbytek krabičky vyhodíte. Plánovaná rozhodnutí mají jedno úskalí. Pokud nemáte dostatečnou vůli, z plánu sejde. Více šancí mají lidé, kteří první krok zbytečně neoddalují a udělají ho co nejdříve.

Seznam důvodů proč přestat

Takovouto změnu musíte chtít kvůli sobě – čím konkrétnější a osobnější důvod máte, tím lépe. Pro lepší motivaci si můžete sepsat také další výhody, které vám přinese nekouření: ušetřené peníze, dobrá kondice, zdravější pleť, nehty i zuby a svěží dech.

Vyhněte se pokušení

Mnoho lidí má cigaretu spojenou s alkoholem, kávou nebo dobrým jídlem, po kterém přece cigaretka obzvlášť dobře chutná. Myslete na to a po obědě si raději běžte vyčistit zuby nebo si dejte žvýkačku.

Zaměstnejte se

Udělejte generální úklid! Vždy, když vás přepadne chuť na cigaretu, pusťte se do úklidu. Uvidíte, že se během pár dnů bude váš domov lesknout jako ze škatulky a vy navíc uvidíte, že to jde i bez cigarety.

Kuřte moderněji

Pokud si svůj život bez cigaretky zkrátka neumíte představit, kuřte alespoň stylově. Moderní technologie jdou šetrnějšímu kouření naproti. Trendem poslední doby jsou totiž elektronické cigarety a bezdýmové kouření. Tuto variantu nabízí například glo. Zařízení zahřívá tabák na 240 stupňů Celsia, tudíž jej nespaluje. V glo by tedy mělo být až o 95 procent méně škodlivin. Navíc si ušetříte nervy s všudypřítomným popelem, zápachem a štiplavým kouřem.

Zabavte ruce

Hodně lidí kouří z dlouhé chvíle, pokud tedy zaměstnáte ruce, je menší pravděpodobnost, že si zapálíte. Zkuste mít po ruce něco, s čím si budete hrát, když dostanete chuť na cigaretu.

Voda místo čokolády

Ideálně vypijte kolem dvou litrů denně. Voda totiž potlačuje chuť na cigarety a hlavně se po ní netloustne, takže je to mnohem lepší řešení, než kdybyste svou touhu po cigaretě zajídali čokoládovými tyčinkami. Kromě toho také pomáhá vyplavovat z organismu nikotin.

 

Zavří­t reklamu