Speciál: Průvodce kvalitouSpeciál: Hubněte s námiTestování

Únava, zácpa, přibírání i vysoký krevní tlak. 8 příznaků dehydratace

Únava, zácpa, přibírání i vysoký krevní tlak. 8 příznaků dehydratace
Zdroj: Ayrmutual.com
+ 4 fotky+ 5 fotek
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Zvlášť v parnu bychom měli tisknout sklenici s vodou ke rtům častěji. Doporučované množství vody se však liší v závislosti na konzumaci potravin (vodnaté část nahradí, sladké a slané naopak), životním stylu (sedavý versus aktivní) i pohybu. Naučte se znakovou řeč těla, co prahne po vodě. Tohle je 8 signálů dehydratace.

Barbara Lorenzová 25. srpna 2016

1. Únava

Sleepsherpa.com

Vstáváte unavení, v práci byste potřebovali držák na víčka a po ní vás hypnotizuje představa postele? Zkuste se zamyslet nad svým picím režimem. Dehydratace zpomaluje enzymovou aktivitu, takže vyrábí méně energie pro vaše budoucí potřeby.

Kolik vody denně vypít? Tolik, aby vaše moč získala světlou barvu.

2. Zvýšený krevní tlak

Teamforhealthylife.com

Některá onemocnění mohou mít natolik banální příčinu, že tomu nebudete chtít věřit. Co si budeme povídat – předpis léku je většinou to, co nás umlčí.

Ovšem pokud se týče vysokého krevního tlaku, právě vyšší příjem vody ho může srazit. Krev tvoří z 92 % voda, takže čím hustší je, tím obtížněji ji srdce vypumpuje – a tlak vzroste.

3. Vysoký cholesterol

Healthable.com

Čím vyšší je, tím víc ždíme buňky plné vody. Proto by si tito jedinci měli hledět své sklenice s vodou víc než lidé s cholesterolem v normě.

4. Potíže s ledvinami

Verywell.com

Ledviny jsou nepostradatelnými sluhy našeho těla. Vypuzují nežádoucí látky, jako například soli, minerály nebo močovinu, pryč. A jejich prostředkem je – k velkému překvapení – voda! Čím méně jí bude v krvi do ledvin putovat, tím vyšší riziko onemocnění, ba selhání ledvin.

5. Zácpa

Healthclinicweb.com

Ti, co ji někdy měli, mohou potvrdit, jaká muka na záchodové míse zažili. Proto se prolévají dostatkem vody. Díky němu odvede tlusté střevo tělesný odpad ven snadno a rychle.

6. Bolest kloubů

Weather.com

Pokud jste mladí nebo ve středním věku a naříkáte na svoje klouby jako váš děda, zrekapitulujte si váš příjem vody za posledních pár týdnů. Právě dehydratací mohou klouby „drhnout“.

Pokrývá je chrupavka. A tu tvoří hlavně voda. Když jí chrupavka nemá dost, slábne a regeneruje se pomaleji.

7. Tloustnutí

Cosmopolitan.com

Když buňkám chybí voda, zapnou alarm a spustí pátrací akci. A většinou svou touhu uspokojí. I když jim totiž nedodáme vodu, dřív nebo později získají energii z jídla. Během dehydratace se totiž chuť na jídlo ozývá dřív než potřeba se napít.

8. Předčasné stárnutí

Exploreplasticsurgery.com

Chronická dehydratace může způsobit zvrásnění orgánů i kůže. To nezní hezky, že?

Bojujete-li s pravidelnou konzumací vody dlouhodobě a pít zkrátka zapomínáte, zkuste následující triky:

Vypijte dvě sklenice vody před každým jídlem. Tento návyk si vaše tělo dobře zapamatuje. A navíc se nebudete přejídat.

Noste lahev vody všude s sebou. A při práci si ji postavte do zorného pole. Napoví vám, kdy se napít.

Jezte potraviny s vysokým obsahem vody. Tedy okurky, grepy nebo melouny.

Stáhněte si aplikaci na kontrolu příjmu vody. Zkuste Waterlogged, Hydrate Daily nebo Plant Nanny.

Zdroj: Lifehack

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články