Češi i Slováci by uvítali více času pro sebe, pravidelně přesčas pracuje každý druhý

Češi i Slováci by uvítali více času pro sebe, pravidelně přesčas pracuje každý druhý
Zdroj: Coca Cola

Vymanit se z kolotoče pracovních povinností není zrovna jednoduché. Své o tom ví více než polovina Čechů i Slováků žijících ve městech, kteří pracují pravidelně přesčas. Podstatná část z nich je ve všední dny zaneprázdněna dokonce natolik, že je pro ně prakticky nemožné najít si chvilku pro sebe. Většině lidí by přitom stačilo, kdyby čistě podle svého přání mohli strávit jen hodinu až dvě denně. Ukázal to průzkum* společnosti Coca-Cola pro značku Kinley, která prostřednictvím své aktuální kampaně a motta „Je čas myslet na sebe“ vybízí zákazníky k tomu, aby si občas a dovolili jednoduše vypnout.

Speciální projekt
Speciální projekt 05. 05. 2023 09:25

Běžný pracovní den končí pro většinu městských obyvatel Česka a Slovenska nejpozději okolo 17. hodiny. Chvilku pro sebe si ve všední dny dokáže přesto pravidelně dopřát jen 31 procent Čechů a 24 procent Slováků. Často jsou na vině přesčasy, se kterými se pravidelně potýká více než polovina populace v produktivním věku. Volný čas však mizí také při dojíždění do místa bydliště, nákupech, domácích pracích, péči o děti či při venčení zvířat. 

Na pobyt v přírodě, setkávání s přáteli, sport, čtení či aktivity s rodinou, u kterých se lidé po práci odreagují nejlépe, tak v řadě případů ve všední dny už nezbývá prostor. Průzkum společnosti Coca-Cola pro značku Kinley ukázal, že bezmála 30 procent Čechů, a dokonce 40 procent Slováků má volný čas pro sebe nanejvýš 1× týdně nebo vůbec. Většině lidí by přitom úplně stačilo strávit čistě podle svého přání jen hodinu až dvě denně, pětina populace se spokojí dokonce pouze s půlhodinou. „Rovnováha mezi prací, časem pro sebe, a časem pro partnerství a přátele je důležitější, než si umíme představit. Při dlouhodobé nerovnováze se mohou objevovat poruchy nálady, potíže se spánkem, úzkosti až panické ataky, v krajním případě může dojít k vyhoření v pracovním i osobním životě, které zasáhne nejen dotyčného, ale i jeho okolí. Je to fáze, ze které se velmi obtížně vrací zpátky,“ komentuje výsledky průzkumu psycholožka Martina Viewegová. Když už si lidé chvilku pro sebe v týdnu skutečně udělají, tráví podle průzkumu nejraději volný čas v pohodlí svého domova, následuje prostředí příjemných restaurací, barů či kaváren a venkovní plochy, jako jsou například parky.

Tip ke skvělému odpočinku! Příkladem odměny po práci jsou nové příchutě značky Kinley, které nabízejí širokou škálu chutí i zážitků. Navíc mají snížený obsah cukru. Milovníky klasiky potěší středně intenzivní Kinley Tonic Water, kde naleznete především citrusové tóny. Ty podkresluje pomerančový květ a náznak chininové kůry či lékořice. Pro opravdové uvolnění je skvělou volbou Kinley Pink Aromatic Berry, kde je chuť sladkého ovoce rafinovaně doplněna květinovým pozadím. A jako odpolední vzpruha poslouží Kinley Ginger Ale se svou chutí zázvoru a citrusů, doplněným o bylinné tóny připomínající rozmarýn a borovici.

Myslete také na sebe a dopřejte si to nejlepší v podobě exkluzivního společníka Kinley.

*Reprezentativní průzkum byl realizován výzkumnou společností Ipsos na vzorku 1 000 lidí z větších měst v České republice a na Slovensku. Sběr dat proběhl v březnu 2023.

Coca Cola

Leona Machálková touží po nové lásce: O deset let mladšího bych zvládla, chci ještě něco zažít

Leona Machálková touží po nové lásce: O deset let mladšího bych zvládla, chci ještě něco zažít

Související články

Další články