Český chléb slaví: Do Pardubic se sjedou nejlepší pekaři Česka

28. května 2019
Archiv Tesco
Archiv Tesco
Témata: chléb, Tesco

Pardubice nejsou jen městem dostihů a perníku. Už po 25. se sem sjedou také nejlepší pekaři, aby se zúčastnili soutěže o nejlepší chleba roku 2019. A jejich výtvory budou moct ochutnat všichni! Tradiční pekařská slavnost se totiž otevře tentokrát široké veřejnosti.

Na pardubickém Pernštýnském náměstí proběhne 5. června 2019 Pekařský den s vyhlášením výsledků, reprezentativní chlebovou výstavou, ukázkami pekařského řemesla a ochutnávkami specialit. A možná padne i stávající rekord! 

Organizátoři věří, že se jim podaří překonat stávající český rekord z roku 2016, kdy shromáždili 102 nejrůznějších druhů chleba na jednom místě a zapsali se do Knihy českých rekordů. Desítky druhů chleba a dalších pekařských specialit bude moci veřejnost ochutnat a také zakoupit na místním jarmarku a nahlédne i trochu do historie. Součástí oslav bude též bohatý doprovodný zábavní program.

„Český chléb je naše ‚rodinné stříbro‘, které bychom měli chránit a udržovat i do budoucna. Národní soutěž Chléb roku je důležitá v tom, že soupeření pekařů přispívá k růstu kvality a nabízí spotřebitelům možnost zakoupit si chléb té nejvyšší jakosti. Věříme, že letošní Dny chleba přispějí k udržení vysoké kvality českého chleba, osvětě spotřebitelů a posílení našich gastronomických tradic,“ říká výkonný ředitel Svazu pekařů a cukrářů v ČR, Ing. Jaromír Dřízal. 

Archiv Tesco

Na 80 vzorků soutěžních chlebů zhodnotí 20 certifikovaných zkušených komisařů a pekařských odborníků, kteří posoudí vzhled, tvar a objem, dále kůrku, střídku, vůni a samozřejmě chuť chleba. Strategickým partnerem soutěže je již podesáté Tesco Stores ČR a.s., v jehož prodejnách budou vítězné a oceněné chleby nabízeny zákazníkům.

„Pečivo je jedna z klíčových položek na nákupním seznamu našich zákazníků. Chceme vždy nabízet to nejlepší a nejkvalitnější, co na trhu můžeme nalézt. Zvláště to pak platí pro chléb. Díky národní soutěži Chléb roku a našemu 10letému partnerství jsme mohli našim zákazníkům vždy nabídnout ten nejlepší chléb, který se v naší zemi vyrábí,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR.

Trendy na chlebovém trhu

  • V současnosti vyrábí chléb v ČR cca 700 klasických pekáren. Ty provozují okolo 2 500 specializovaných pekařských speciálek, v nichž se prodává 15 % všech pekařských výrobků.
  • Zákazníci nakupují chléb nejčastěji v supermarketech (63 %) a v pekařských prodejnách (27 %).
  • Většina zákazníků (70 %) preferuje nákup nebaleného chleba v cenové hodnotě 21 – 30 Kč za kg.
  • Kvalita chleba a pečiva je pro spotřebitele velmi důležitá a se zvyšující se koupěschopností obyvatelstva roste počet těch, kteří jsou ochotni si za ni připlatit. Při výběru chleba je pro zákazníky nejdůležitější vzhled (36 %), výrobce (24 %) a další parametry např. kvalita, chuť, složení výrobku či předchozí zkušenost (22 %).
  • Cena je při nákupu důležitá jen z 15 % (cena je podstatná hlavně pro střední věkovou kategorii a pro osoby se základním vzděláním).
  • Při výběru chleba se spotřebitelé začínají orientovat na speciální a dražší druhy. Nejoblíbenější však stále zůstává klasický pšeničnožitný Konzumní chléb či jeho pomoučněná varianta Šumava.
  • Téměř 1/3 chlebového sortimentu dnes tvoří speciální druhy. Postupně roste poptávka po chlebu s vyšším podílem žitné mouky, celozrnných a vícezrnných chlebech. Zákazníci také čím dále více vyhledávají kvalitní kvasový chléb od regionálních a řemeslných pekáren.

Zavří­t reklamu