Mluvicí knihy: 7 nejprodávanějších audioknih letošního roku

23. října 2018
Audiotéka.cz
Audiotéka.cz

Propadli jste kouzlu audioknih, nebo stále ještě nedáte dopustit na šustění prstů po papíru? Pokud chcete inspiraci, podívejte se na sedm nejprodávanějších audioknih letošního roku.

Na špičce prodejnosti se drží titul Boss Babiš, načtený Petrem Kubesem. Audiokniha investigativního novináře Jaroslava Kmenty je částečně postavená na reportážích časopisu Reportér, a navíc přináší doposud nepublikované informace. Jaroslav Kmenta je současně druhým nejprodávanějším autorem letošního roku. Prvenství mezi autory má Vlastimil Vondruška, od kterého Audiotéka nabízí téměř čtyři desítky historických románů a detektivek. Ty pravidelně načítá Jan Hyhlík, doposud nejprodávanější interpret tohoto roku.  

Druhou nejposlouchanější audioknihou je Počátek autora mysteriózních thrillerů Dana Browna. Interpretace se zhostil Martin Sláma a audioknižní podoba vyšla současně s knihou.

Třetí místo patří populárně-vědecké publikaci Stručná historie času od Stephena Hawkinga, světoznámého fyzika, který zemřel v březnu letošního roku. Audioknihu načetl Filip Švarc.

Na čtvrté příčce v prodejích se umístila Opuštěná společnost Erika Taberyho. Tabery si za dílo s podtitulem Česká cesta od Masaryka k Babišovi převzal ocenění Magnesia Litera. Audiokniha si zaslouží pozornost i díky skvělému výkonu interpretů Jiřího Dvořáka a Ivana Trojana.  

Unikátním zpracováním se může pochlubit titul, který obsadil pátou příčku v prodejích, a to Malevil francouzského autora Roberta Merleho. Přípravy na zpracování audioknihy zabraly více než rok, práce ve studiu, ve kterém se vystřídalo 35 interpretů včetně Martina Myšičky nebo Jiřího Lábuse, roky dva.

Dílo bývalého ministra zahraničí Spojených států Henryho Kissingera, které načetl Jiří Schwarz, Uspořádání světa, je momentálně na šestém místě prodejnosti.

Sedmičku nejprodávanějších titulů letošního roku pak uzavírá Jo Nesbo s moderní podobou Shakespearova Macbetha, kterou načetl Václav Neužil.

Zavří­t reklamu