Trh s kosmetickými produkty v roce 2023: Jak se změní poptávka a jaké změny přinesou technologie?

Trh s kosmetickými produkty v roce 2023: Jak se změní poptávka a jaké změny přinesou technologie?
Zdroj: Promo codes

Jaké jsou globální trendy v oblasti krásy a produktů dekorativní i pečující kosmetiky? Pojďme se podívat, jakým způsobem se změní poptávka spotřebitelů po kosmetických přípravcích a produktech osobní péče v roce 2023 a jakou roli v těchto změnách sehrají moderní technologie.

Komerční sdělení
Komerční sdělení 10. 03. 2023 09:26

Požadavky spotřebitelů na výrobky určené pro krásu a osobní péči se budou v roce 2023 nadále zvyšovat a poroste i poptávka po těchto produktech – alespoň tak naznačují údaje shromážděné odborníky z promo-codes.cz, kteří se zabývají průzkumem kosmetického trhu.

Svou významnou roli ve zvyšujícím se zájmu o přípravky pro krásu a osobní péči sehrají technologie. Vyplývá tak ze zprávy o světových trendech v oblasti kosmetického průmyslu pro rok 2023, která je výsledkem analýzy provedené odborníky ze slevového portálu Promo-Codes. Odborníci jako trendy, které je nutné sledovat, označili digitální marketingové praktiky, medikalizaci krásy, rozvinutou péči o zevnějšek a nové vnímání kategorie krásy.

Digitální marketingové praktiky

Podle údajů společnosti Promo-Codes jsou nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím chování spotřebitelů – tedy kromě ceny nebo místa – také speciální výprodeje, jedinečné produkty a programy odměn v rámci věrnostních klubů.

Stejně jako v případě e-commerce s módou a módními doplňky se mohou značky opřít o tyto digitální marketingové taktiky s exkluzivitou online nakupování a vyzvat tak na souboj prodejce, kteří své zboží nabízí výhradně v kamenných obchodech.

Medikalizace krásy

Kosmetické značky budou i nadále investovat do technologií a pokroky v biologii povedou ke vzniku nové generace produktů. Genetické sekvenování a pokroky v diagnostice a nositelných zařízeních mohou mít podle závěrů odborníků velký dopad na kosmetický průmysl, přičemž příležitosti se naskýtají v oblasti hormonů, zdravotních rizik a diagnostiky, nositelných zařízení, 3D tisku či personalizovaných vitamínů a doplňků stravy.

Rozvinutá péče o zevnějšek

Spotřebitelé si během pandemie osvojili domácí wellness a rutinní péči o svůj zevnějšek, a přestože mají po návratu světa k normálu méně času na krásu, stále používají kosmetiku, aby se tak starali o svůj vzhled.

Tuto skutečnost dokazuje i finanční ukazatel, který se začal označovat jako „index rtěnky“. Ten se využívá k předpovědi rostoucích, nebo naopak klesajících trhů. Index rtěnky ukazuje, že prodej rtěnky v době ekonomické nejistoty roste, protože spotřebitelé hledají jednoduché a levné způsoby, jak se potěšit, takže se očekává, že prodej kosmetiky světovou recesi v podobě vysoké inflace přečká.

Nové vnímání kategorie krásy

Odborníci dále zjistili, že zájem o wellness nabídky roste, protože marketing zaměřený na pozitivní vnímání těla mění pohled spotřebitelů svůj zevnějšek. Kosmetické společnosti se také stále častěji zaměřují na kombinaci holistických návyků a produktů na podporu kvalitního spánku a zdravého krevního oběhu a jejich souvislost s vnější krásou.

Zahradní architekt Ferdinand Leffler prozradil největší prohřešky českých zahrad: Nejvíc je hyzdí vířivky

Zahradní architekt Ferdinand Leffler prozradil největší prohřešky českých zahrad: Nejvíc je hyzdí vířivky

Související články

Další články