Začátek školního roku je tady. Co vše malý školák potřebuje?

1. září 2019

Až samotný začátek školního roku je pro většinu rodičů a dětí tím správným časem pro pořízení školních potřeb. Nakupují se sešity, psací potřeby nebo láhve na pití. Na každý nákup školních potřeb pak v průměru připadá 10 sešitů. Na prvním stupni pak budou i letos vládnout kreslené postavy od Disney a hrdinové z Marvelu.

Poslední týden prázdnin a první týden nového školního roku jsou obdobím, kdy se v obchodech nejvíce prodávají školní potřeby. Ale skutečným dnem D, kdy jsou tradičně největší prodeje, je první školní den. „Až na základě přesných seznamů ze škol vyrážejí rodiče a děti do obchodu, kde nakupují konkrétní sešity a další pomůcky,“ vysvětluje Aleš Pavlík, manažer nákupu spotřebního zboží Tesco. Potvrzuje tak trend poslední doby, tedy nechávat nákup školních potřeb na poslední chvíli, což je dáno i tím, že obchody jsou velmi dobře předzásobeny.

Mezi nejpopulárnější produkty patří sešity, obaly na sešity, psací potřeby, kreslící potřeby, školní batohy, cvičky, láhve na pití nebo boxy na svačiny. Jednoznačný prim hrají sešity, které jsou v každém třetím nákupním koši se školními potřebami. „Během jednoho nákupu zákazník pořídí v průměru 10 sešitů a nejvíce prodávaným je 40 listový A5 s linkami,“ dodává Aleš Pavlík.

Co se oblíbených motivů týká, tak stále vedenou kreslené postavy od Disney a hrdinové z Marvelu. V kurzu je také nadále Ledové království, letos je taktéž populární Anekke a v poslední době jsou čím dál oblíbenější lamy a kaktusy. Při samotném výběru je stále větší důraz kladen na kvalitu a značkové výrobky na úkor ceny.

Trojboké tužky či pastelky vládnou zase sortimentu psacích potřeb. Hlavně u žáků prvního stupně pak zásadním způsobem napomáhají ke správnému držení tužky či pera. V případě potřeb pro leváky se výrobci zaměřují především na psací pera a nůžky.

Pokud si rodiče nebo děti nejsou jisti s výběrem vhodného zboží, poradí jim vyškolený personál, který jim je k dispozici ve všech hypermarketech Tesco.

Zavří­t reklamu