Zkroťte své neřesti: Jak skoncovat s kouřením, přejídáním se a pitím alkoholu

17. září 2019
Profimedia
Profimedia

Vadí vám noční přejídání, nadměrné pití alkoholu, ruce zapáchající od cigaret a jiné neřesti, které vám ztrpčují život, ale vy s nimi nejste schopni nic dělat? Pak se inspirujte následujícími radami, díky nimž bude váš život snazší, voňavější a příjemnější.

Každý z nás má nějakou tu neřest, se kterou se snaží více či méně úspěšně bojovat. Mezi nejčastější lidské prohřešky patří kouření, pití alkoholu, přejídání se nebo nadměrná konzumace kávy. Pokud i vás trápí vysoký krevní tlak, kašel z cigaret nebo nějaké to kilo navíc z nočních nájezdů na lednici, začněte s tím něco dělat.

Cigarety

Kouření je jednak drahá závislost a také poměrně nebezpečná. Pokud už utrácíte peníze za kouření, tak raději za prostředky, které vám dle studií tolik neškodí a nejsou tak společensky nepříjemné jako klasické cigarety. Pro kuřáky, kteří si svůj zlozvyk neumí odpustit, nebo třeba prostě nechtějí, je pak ideální variantou zahřívaný tabák. Takové glo při užívání nehoří, tabák se pouze zahřívá na 240 stupňů. Vzniká tak aerosol, který člověk vdechuje. Zkušenost je velmi podobná kouření, ovšem s potenciálně nižšími zdravotními riziky. Tím, že nedochází ke spalování tabáku, jsou emise toxických látek ve srovnání s tradiční cigaretou nižší. Například výrobce zařízení glo udává, že škodlivin je o 90-95 % méně než v běžné cigaretě.

Zbytečné utrácení

Kupujete si balenou vodu, protože máte strach, že ta kohoutková není pro vás a vaše děti dostatečně zdravá? Pak zbytečně utrácíte. Stačí si pořídit filtr na čištění vody, který s tou kohoutkovou umí zázraky. No a místo slazených limonád, které obsahují éčka, barviva a jiné konzervanty, si do čisté vody kápněte citron nebo přidejte mátu. Nejenže se příjemně osvěžíte, ale také uděláte něco prospěšného pro své tělo. O tom, že se jedná o výrazně levnější variantu, netřeba mluvit.

Přejídání se

Pokud večer co večer atakujete ledničku, denně snídáte v rychlém občerstvení a k obědu si koupíte bagetu na benzínce, pak váš stravovací režim rozhodně není v pořádku. Možná si myslíte, že se nic nestane, když čas od času takhle zhřešíte, ale opak je pravdou. Vařte si doma. Nejen, že víte, co do jídla dáváte a můžete ho tak přizpůsobit svým chutím, ale také ušetříte spoustu peněz a času. Když si každý večer připravíte pět malých porcí zdravého jídla, uvidíte, že hlad mít nebudete, protože si přísun energie rozvrhnete v pravidelných intervalech. A kdyby vás přece jen večer přepadla mlsná, sáhněte po mrkvi, chipsech z červené řepy nebo třeba po sušeném ovoci.

Kafíčkování

Už jste počítali, kolik přes den vypijete kafíček? To je jedno po ránu, druhé k obědu, třetí na dětském hřišti a čtvrté na večerním potlachu s kamarádkou. Tolik káv denně však rozhodně nedělá vašemu tělu dobře. Káva obecně překyseluje žaludek, přináší alergie, zahleňuje organismus a brání kvalitnímu spánku. Přemíra kávy způsobuje také křeče do lýtek, nadměrné pocení a samozřejmě žloutnutí zubů. Volte tedy její zdravější alternativy nebo se ji snažte nahradit kvalitním černým čajem. Mezi oblíbené náhražky kávy patří Melta, Caro nebo špaldová káva.

Alkohol

Ne nadarmo se říká, že alkohol je metla lidstva. Kdo si ale umí představit léto bez Aperolu nebo zimu bez grogu? Většina z nás nechce být totálním abstinentem a ani nemusí, stačí pít s mírou. Nahraďte tvrdý alkohol pivem nebo kvalitním vínem, místo láhve si dejte s kamarádkou jen skleničku a začněte raději aktivně žít. Vytvořte si partu, se kterou budete chodit dvakrát týdně hrát tenis, plavat nebo si třeba zaběhat, sami po nějakém čase uvidíte, že se budete cítit skvěle a na odměnu v podobě skleničky alkoholu se budete o to více těšit.

NA NEJROZŠÍŘENĚJŠÍ LIDSKÉ NEŘESTI SE PODÍVEJTE DO GALERIE:

Zavří­t reklamu