Oslabená imunita: Jak ji posilovat u dětí?

20. února 2019 Petra Járková
Pixabay
Pixabay

Imunitní systém dětí prochází v zimě zátěžovou zkouškou. Především děti školkou a školou povinné jsou ohroženy nejvíce. Pokud se vám tedy stalo, že nestačilo jedno kurýrování a po týdnu ve škole dítě znova leželo v posteli s horečkou. A tak to jde celý podzim a zimu dokola. Začněte tedy s posilováním imunity celé rodiny včas, abyste vás už zima nezaskočila.

Kojení

Ano, opravdu je to tak a bylo to už mnohokrát dokázáno. Kojení pomáhá dítěti vybudovat si ochranu před různými škodlivými mikroorganismy. Chrání ho také před alergiemi, trávicími obtížemi nebo chřipkami. Nejdůležitější je první mléko matky, které vzniká krátce po porodu. To je velmi bohaté na složky, které zvyšují imunitu.

Otužování

Každá matka dbá na to, aby bylo její dítě hlavně teple oblečené. Není to ale tak úplně vhodné, pokud totiž má mnoho vrstev a je aktivní, může se snadno zpotit a venku se pak spíše nachladí. Obecně platí, že by malé dítě mělo mít jen o jednu vrstvu víc než dospělý člověk. S dítětem byste měli chodit ven každý den, ať už prší nebo mrzne, působí to totiž příznivě na organismus. Párkrát týdně také ratolest osprchujte vlažnou vodou a nepřetápějte místnost, ve které spí. Ideální je jen 18 stupňů.

Pestrá strava

Malé dítě by mělo jíst pětkrát až šestkrát denně, je to příznivé pro jeho vývoj. Není ale samozřejmě vhodné krmit ho rohlíkem, párky a fast foodem. Vařte z čerstvých surovin a dbejte na to, aby byl dětský jídelníček pestrý a bohatý na vitamíny a minerály. Také myslete na to, že není na škodu dětem podávat probiotika, která jim upraví střevní mikroflóru.

Bylinky

Všichni víme, že bylinky jsou všemocné. Posilují dětskou imunitu a působí proti alergiím. Vždy je ale vhodné předem zjistit, zda konkrétní bylinku mohou užívat i děti. Ne vždy je tomu totiž tak, že bylinky vhodné pro dospělé jsou vhodné i pro děti. Navíc by se jimi mohly i předávkovat.

Spánek

Klidný a spokojený spánek podporuje imunitu jak dětí, tak dospělých. Je potřebný pro regeneraci těla a pamatujte si, že i malý odpočinek během dne dokáže tělo dostatečně vzpružit. Předškoláci a školáci potřebují zhruba 8–10 hodin spánku denně.

Očkování

V některých případech je očkování přímo nezbytné a ve všech imunitu buduje. Děti se díky němu nikdy nesetkají s nemocemi, které by je klidně mohly ohrožovat na životě.

Neděle 24. 3

3 skvělé tipy z luštěnin: Ochutnejte salát z cizrny s uzeným kachním prsem, krémovou čočkovou polévku i kaši ze žlutého hrachu s grilovaným filetem ze pstruha

Stále více lidí obohacuje svůj jídelníček rostlinnou stravou. Do popředí se znovu dostávají suroviny, které byly v našem prostředí využívány po ...

Více

3 skvělé tipy z luštěnin: Ochutnejte salát z cizrny s uzeným kachním prsem, krémovou čočkovou polévku i kaši ze žlutého hrachu s grilovaným filetem ze pstruha