Fit a krásnátestovánísoutěže

Trápí vás nadýmání a plynatost? Možná za to může brokolice!

Trápí vás nadýmání a plynatost? Možná za to může brokolice!
Zdroj: Core3training.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Odborníci zjistili, že za tyto nepříjemné zažívací potíže mohou být zodpovědné i potraviny, do kterých by to většina z nás rozhodně neřekla.

Barbara Lorenzová 14. srpna 2016

Podle výživových poradců obsahují některé potraviny, které jsou všeobecně pokládány za velice zdravé, spoustu obtížně stravitelných složek.

Mini-trade.com

„Jedná se například o celulózu v syrové zelenině, polyoly ve švestkách nebo oligosacharidy ve fazolích a jiných luštěninách,“ vysvětlila nutricionistka Shona Wilkinson v rozhovoru pro server Daily Mail.

Foodsafetyhelpline.com

U řady lidí může za nadýmání a plynatost také brukvovitá zelenina – květák, kapusta, brokolice a tak dále.

Huffingtonpost.ca

Na jaké další potraviny si dát pozor?

Mléko a mléčné výrobky – někteří jedinci mají alergii na bílkoviny používané v mléčném průmyslu nebo se jim obtížně tráví laktóza.

Peckovité ovoce – obyčejné i sušené peckovité ovoce bývá často baleno společně s cukernými alkoholy. Pokud vašemu organizmu dělá problém je strávit, mohou začít kvasit a způsobovat nadýmání a plynatost.

Sladidla – s cukrem jakéhokoliv druhu (včetně umělého) by se to rozhodně nemělo přehánět.

Koření – některá kořeněná jídla stimulují uvolňování žaludeční kyseliny, což způsobuje podráždění.

Žvýkačky – žvýkání mimo jiné vašemu organismu vyšle falešnou zprávu, že se chystáte polykat. To odstartuje produkci trávicích enzymů, které ovšem zůstanou nevyužity. Výsledkem je opět nadýmání.

Sůl – mimo jiné zvyšuje množství vody, které vaše tělo zadržuje. V důsledku toho budete nafouklejší a těžší. Sůl navíc může škodit srdci a zhoršovat krevní tlak. Z těchto důvodů pro ni platí totéž co pro cukr.

Zdroj: MailOnline

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články

Zavří­t reklamu