Pociťujete bolest při menstruaci? Možná za to mohou tato jídla

3. září 2019
Profimedia.cz
Profimedia.cz

Pokud máte bolestivý premenstruační syndrom nebo samotnou menstruaci, dbejte na to, co jíte. Strava má totiž na váš stav v těchto dnech obrovský vliv a některými druhy potravin si můžete pěkně přitížit. Co byste měly v období menstruace určitě vynechat?

Žádná sůl, fast food ani uzeniny

Během menstruace v těle zadržujeme více vody než obvykle. Proto bychom se měly vyhnout potravinám, které tento proces ještě více podporují. Těmi jsou zejména slaná jídla jako brambůrky, ale také třeba polotovary, uzeniny nebo jídla z fast foodů. Sůl totiž napomáhá zadržování vody v těle, ta se shromažďuje mimo jiné právě v oblasti břicha.

Káva násobí bolest

Kofein má povzbuzující účinky, což má ale bohužel vliv i na bolest, která se tak může znásobit. Kromě toho i kofein pomáhá zadržovat vodu v těle. Jestliže tedy trpíte na bolesti či křeče, vyměňte kávu za čaj, nejlépe ženský, který naopak pomáhá bolesti mírnit.

Na čokoládu zapomeňte

Čokoládu rozhodně vynechte. A co víc – ideálně všechna jídla, která obsahují jednoduché cukry. Už takhle totiž hladina cukru v krvi během menstruace připomíná horskou dráhu. Cukr navíc může vyvolávat záněty a má tendenci zesilovat křeče. Nemluvě o tom, jak během měsíčků vypadá pleť a co na ní může cukr ještě napáchat. Jestli vás honí mlsná, sáhněte proto raději po čerstvém nebo sušeném ovoci.

Tučné maso a nadýmání

Během menstruace je třeba dát pozor také na jídla, která obsahují nasycené mastné kyseliny. Ty jsou obsaženy hlavně v tučném mase a uzeninách. Tento tuk totiž obsahuje kyselinu arachidonovou, jež produkuje prostaglandiny, které mohou způsobit děložní stahy a křeče. Kromě toho může vést konzumace tučných mas k nadýmání a větší citlivosti prsou během menstruace.

Nekamaraďte s alkoholem

Alkohol rovněž zadržuje v těle vodu, takže pokud máte problém s tím, že si připadáte nafouklá, raději se mu během měsíčků vyhněte. Pokud ale skleničce z jakéhokoliv důvodu nakonec neodoláte, snažte se ji vychutnávat co nejdéle, případně každou deci vína důkladně prokládejte sklenicí vody, abyste zůstala hydratovaná.

NA POTRAVINY, KTERÉ BYSTE MĚLA V OBDOBÍ MENSTRUACE VYNECHAT, SE PODÍVEJTE DO GALERIE:

Zavří­t reklamu