Vyčerpávající rok? Zkuste zahrnout do jídelníčku tyto potraviny plné energie

11. ledna 2019 Lucie Trávníčková
unsplash.com
unsplash.com

Na probuzení po ránu většinou zafunguje káva nebo zelený čaj. Jak se ale vypořádat s únavou, když se dostaví odpoledne?

Zásadním problémem může být špatný způsob stravování. Jíst byste měla pravidelně a po malých porcích. Tím, že si dáte na oběd velkou porci a po zbytek dne nebudete jíst už nic, si zaděláváte nejen na zdravotní problémy, ale také na uzívané odpoledne.

Čím se tedy „naládovat“, aby vám energie vydržela na delší dobu a zároveň jste byla sytá?

Naklíčená semínka
Do zimy ideální zdroj vitamínů, a to hlavně skupiny B, důležitá je i kyselina listová a vitamin E, fosfor, hořčík, železo, draslík – už jen tento výčet hovoří sám za sebe. Mezi nejvýživnější patří mungo, čočka, cizrna a hrách. Klíčky jsou bohaté na bílkoviny a vypěstovat si je můžete i vy sama doma.

Mandle
Pokud budete jíst mandle pravidelně, vyhne se vám nejen únava, ale sbohem dáte i úzkostem a stresu. Navíc obsahují spoustu hořčíku, což povzbuzuje látkovou výměnu. Jeho nedostatek naopak zaručuje kvalitní dávku zívání gratis.

Ovesné vločky
Snídaně by na začátku dne neměla chybět a ovesné vločky jsou po ránu jedním z nejlepších startů. Draslík, kterého je ve vločkách hojně, pomáhá proti momentální i chronické únavě. Aby toho nebylo málo, samotný oves vám pomůže se lépe koncentrovat, soustředit a má dokonce antidepresivní účinky.

Banány
I banány jsou bohaté na draslík. Pozor ovšem na ty nezralé, mohly by vám ucpat střeva a nepříjemně nafouknout břicho, z čehož by zase nebylo vůbec nadšené vaše okolí. Ty zralé, žluťoučké, obsahují přírodní cukr, který tělo snadno stráví a díky tomu se téměř okamžitě probudíte.