Světlo v lednici není proto, abyste jí našla i po tmě: Konec nočním výletům.

31. října 2018 Beatrice Dandová
unsplash.com
unsplash.com

Přistihla jste sama sebe, jak se pod rouškou tmy plížíte potichu do kuchyně? Hlavně, aby vás neslyšel přítel nebo spolubydlící, hanbou byste se propadla. Tma láká k páchání trestných činů, a to se týká i našeho těla a stravovacích návyků. V tomto případě by spíš sedělo „zlozvyků“.

Tento nešvar se totiž projeví na vašem celkovém zdraví. „Díky“ tomu dochází ke špatnému hospodaření s přijímanou energií v podobě jídla a následně i k nesprávnému trávení. Jestliže se na noční expedici do lednice vydáte jednou za čas, dá se ještě přimhouřit oko. Jste-li ale jako komár omámený světlem pouliční lampy a světlo lednice na vás působí hypnotizujícím dojmem, skoncujte s tím.

Chyba je nejspíš v příjmu potravy a nedostatečnému množství energie, které si vaše tělo žádá během dne a vy, ať už z nedostatku času nebo snaze držet dietu, mu ho zkrátka nedopřejete. A tak se o slovo přihlásí ještě večer. A mnohem hlasitěji.

Co tedy změnit, abyste se vyhnula plížení po kuchyni?

1) Snídejte
Notná dávka energie každé ráno zmenší pravděpodobnost návštěvy lednice v nočních hodinách na minimum. Vydatná snídaně zásobí organismus potřebnou energií a ta pak nebude chybět později. Snídaně by měla být bohatá na bílkoviny (např. vejce) a rozhodně byste ji neměla vynechávat.

2) Jezte pravidelně
V přímé návaznosti na snídani nezapomínejte na svačinu. Energii byste měla doplňovat v intervalech 2-3 hodin. Jezte často, ale po menších porcích. Stále platí, že nejvydatnější jídlo dne je snídaně, oběd střídmější a večeře by měla být lehká. To je z toho důvodu, že organismus je po již po celém dnu vyčerpaný a nemá tolik síly zpracovávat hamburger, který jste si rozhodla dát v osm hodin večer.

3) Kvalita nad kvantitou
Volte kvalitní potraviny. Jídla bohatá na bílkoviny (hovězí maso, kuřata, ryby) s dostatečnou porcí zeleniny zaženou váš noční „hlad“. Pro maso choďte k řezníkovi, pro zeleninu na trhy. Scvrklá paprika v supermarketu vám opravdu potřebné živiny nedodá.

4) Spěte
To, že vás hodní mlsná způsobuje i nedostatek spánku. V těle se nachází hormon zvaný peptid, který vydává do oběhu signál, jestli jste sytá, či nikoliv. Ten je právě „omámený“ kvůli tomu, že jste nevyspalá, a tak jeho rozkaz, že tělo chce jíst, může přijít kdykoliv.