Hledáte práci a byla jste pozvána na pracovní pohovor? Víme, jak zazářit

Na pracovním pohovoru byste měla zazářit. Zároveň je dobré myslet na soudnost
Zdroj: pixabay

Konečně! Po kvantech rozeslaných životopisů a motivačních dopisů se vám konečně firma ozvala s tím, že vás zve na pracovní pohovor. Je třeba si uvědomit, že pracovní pohovor rozhodně není jistotou toho, že vás vezmou. Na pohovoru se můžete prodat a ukázat v tom nejlepším možném světle, což vám může pomoci práci získat. Důležité je především umět zaujmout. Jak tedy uspět?

Pavel Dvořák
Pavel Dvořák 21. května 2018

Nastudujte si co možná nejvíce informací o firmě

Štěstí přeje připraveným. Není dobré jít na pohovor a o dané firmě a pozici, kam se chcete hlásit, nevědět absolutně nic. Dáváte tak najevo, že vás společnost vlastně ani nijak nezajímá. A odpovědi ,,nevím“ a ,,o tom jsem ještě ani nepřemýšlela“ se stanou vaší okamžitou zkázou. Toto nikdy na pohovoru nevypouštějte z úst. Vždy víte a vše máte promyšlené. Sedněte tedy k počítači a pořádně si možného budoucího zaměstnavatele prostudujte. Popřemýšlejte hlavně nad tím, co můžete firmě vy sama nabídnout.

První dojem dělá hodně

Podle personalistů dokonce může být i polovinou úspěchu. I prvních několik minut může rozhodnout o vašem přijetí a nepřijetí. Buďte svá. Na nic si u pohovoru nehrajte. Pozná se to. Buďte slušná, usměvavá, ochotná, vstřícná a vyzařujte pohodu a pozitivní energii. Snažte se v personalistech vzbudit sympatie dřív, než přejdete k mluvení o práci.

Být pilotem je snem mnoha malých kluků
Mohlo by Vás zajímat:

Nejzábavnější hlášky pilotů a leteckých techniků. Jestli máte dnes špatný den, tohle vás určitě rozesměje

Hlídejte si čas

Pozdní příchod na pohovor opravdu nebudí dobrý dojem. Jde především o vaši vizitku. Vždy je lepší přijít dřív než pozdě.  Pro personalisty je to signál, že s vaší spolehlivostí to nebude zrovna ideální. Takový úvod se vám bude v průběhu pohovoru jen těžko dohánět.

Šaty dělají člověka

I to, jak vypadáte, dělá opravdu hodně. Džíny nechte doma a oblečte se formálně. Dámám stačí elegantní kostýmek a jemné líčení. Oblečení by mělo odpovídat charakteru firmy a nabízené pozici. Když se například hlásíte na manažerskou pozici, opravdu si se vzhledem dejte záležet. Jestli jde o pozici méně důležitou, oblékněte se čistě a vkusně, ale přehánět to až tolik nemusíte.

Nelžete!

Hlavně ne v životopisech. Je dobré se umět prodat a pochválit, ale zároveň je také dobré mít nějakou soudnost a nedělat ze sebe supermany. Vždy může přijít nějaká otázka na jednu z vašich „přifouknutých“ referencí, na kterou nebudete znát odpověď, a váš kredit se ocitne v úrovni odpadkového koše. Své schopnosti a dovednosti „naceňte“ přiměřeně realitě.

 

Škola líčení: Vizážistka Diana Vitikačová radí, jak na rychlý denní make-up do školy či do práce

Další články