Kampaň „Staň se pěstounem!“ chce šířit osvětu o náhradní rodinné péči a získat nové zájemce: 2. projekt, který můžete podpořit

1. července 2019
Pixabay.com
Pixabay.com
Témata: podpora, pomoc, projekt, Tesco

CHRUDIM – „Staň se pěstounem!“. Takový je název i cíl osvětové a náborové kampaně organizace Amalthea pro rok 2019. Smyslem je šířit povědomí o náhradní rodinné péči a získat nové zájemce o pěstounskou péči v Pardubickém kraji. Pokud by Amalthea v programu společnosti Tesco „Vy rozhodujete, my pomáháme” vyhrála, financovala by z příspěvku šíření osvěty o pěstounství.

Rodina je tradiční hodnota, uctívaná napříč kulturami. Většina lidí ji bere jako něco zcela přirozeného. Někteří z nás ale pocit být součástí rodiny a zažívat společně všední maličkosti nikdy nepoznali. Jsou to děti, které jejich vlastní rodina z různých důvodů nemůže vychovávat. Na besedě můžete diskutovat s pěstouny o potřebnosti rodiny v životě dítěte, namísto ústavní péče, kde dítě nemá šanci se přirozeně rozvíjet. „Věříme, že oslovíme nové pěstouny, kterých je nedostatek,“ říká o projektu Petr Čada, vedoucí pobočky Amalthea v Ústí nad Orlicí.

Díky získaným financím budeme moci uspořádat besedy v Chrudimi i Pardubicích. Ze zkušeností z předchozích let víme, že pokud je taková beseda s pěstouny přidružena k tematické kulturní akci, počet účastníků, a tím potenciální zájemců o pěstounskou péči, stoupá, “ dodává Petr Čada.

Projekt se snaží přitáhnout pozornost veřejnosti k tématu pěstounství. Pokusit se nabourat ustálené mýty a předsudky, kterými je téma pěstounství opředeno, vyvolat diskuzi o potřebnosti rodiny v životě dítěte, ať vlastní nebo náhradní, namísto ústavní péče, kde dítě nemá šanci se správně rozvíjet. Za aktivní účasti pěstounů budou přestaveny účastníkům besedy možnosti náhradní rodinné péče a proces příprav pěstounů. 

Projekt „Vy rozhodujete, my pomáháme“

Do půlky července, přesněji do 14. 7. můžete hlasovat pro projekt, který si sami vyberete. Funguje to tak, že za každý nákup dostanete na pokladně žeton. S ním zajdete k vystaveným hlasovacím místům, kde se dozvíte více o projektech, a hlavně můžete dát hlasu tomu, který se vám líbí nejvíc.

Je třeba připomenout, že vyhrává každý. Do pátého ročníku programu se během května přihlásilo přes 500 projektů, z nichž bylo vybráno 270 těch, které Tesco společně se zákazníky podpoří. Vítězové hlasování v každé z lokalit obdrží od Tesco finanční podporu 30 000 Kč na realizaci, projekty na druhém místě 16 000 Kč a na třetím 10 000 Kč.

Zavří­t reklamu