Medvídek: Film o ničem, který nezachránilo ani hvězdné herecké obsazení

19. července 2019
Čsfd
Čsfd

O tom, že by Jan Hřebejk nebyl skvělý režisér, nemůže být pochyb. Svědčí o tom legendární filmy jako Pelíšky, Šakalí léta nebo třeba Musíme si pomáhat. Ale ani Hřebejk není neomylný, proto byste ve filmu Medvídek jeho vtip, styl a legendární hlášky hledali zbytečně. A nezachrání to ani hvězdné herecké obsazení.

Obyčejný film o obyčejných lidech

Medvídek vypráví o partě čtyřicátníků, kteří zažívají naprosto všední věci, které prožili pravděpodobně všichni čtyřicátníci. Řeší problémy v práci, mají problémy v manželství i se svými vztahy. Sledujeme tedy film o docela obyčejných lidech, kteří dělají docela obyčejné věci.

Woody Allen je jenom jeden

Jistě, filmy o podobných tématech vytváří i Woody Allen, ale co si budeme povídat, scenárista Petr Jarchovský prostě žádný Woody Allen není. Ten alespoň dokáže vytvořit zajímavé, nevšední situace, plné chytrých myšlenek a dialogového humoru. Petr Jarchovský vložil obstojným hercům do úst jen velmi fádní dialogy, které vlastně nikam nevedou a nic zajímavého se z nich nedozvíte.

Herci to nezachránili

A to se například Aňa Geislerová herecky vážně snaží. Škoda jen, že je ve filmu nejméně, na rozdíl od toporného Jirky Macháčka, kterému jdou komediální polohy, ale jakmile má dělat něco jako vážnou tvář, moc to k němu nesedí. Vždy bude prostě legendární jako hulič v Samotářích.

Scénář

V jedné verzi scénáře se příběhy jednotlivých postav vůbec neprolínaly, ale odehrávaly se zvlášť. Ten nakonec neprošel. Kdo ví, třeba by díky němu mohl být film zajímavější. I přesto však film v kinech navštívilo 445 521 diváků a vydělal 46 932 744 Kč.

Zajímavosti z natáčení

O tom, že je film nudný, není pochyb, ale i přesto se při natáčení událo pár zajímavostí. Jednou z nich je třeba to, že si v něm zahrála dcera Jirky Macháčka Berta a i jeho syn Jonáš, nebo že se ve filmu objevilo i novorozené dítě samotného Jana Hřebejka.

NA HERECKÉ OSOBNOSTI Z MEDVÍDKA SE MŮŽETE PODÍVAT V GALERII:

Zavří­t reklamu