Sedm tipů, jak zatočit s podzimní únavou

20. srpna 2019
Témata: podzimní únava

Vstáváte ráno z postele, jak kdybyste místo spánku v noci uběhli maraton? Energie na vás mává z dálky a splín se na vás lepí, že by jeden brečel? Naše tipy vám nastupující podzim pomůžou překonat a vrátí vám duševní i fyzickou pohodu.

1) Správná životospráva, vitamíny, minerály

Vyvarujte se vydatným a sladkým jídlům. Strava patří mezi nejdůležitější faktory, jezte tedy pravidelně, zdravě a nezapomínejte na potraviny s obsahem vitaminu C, vitaminu B5, železa, ale samozřejmě také vápníku, draslíku, zinku, sodíku a dalších minerálů. Vitamíny můžete doplňovat i doplňky stravy. Jaké jsou nejvhodnější potraviny, které jíst na podzim? Červená řepa, dýně, květák, špenát, citron, jablka, zázvor a z bylinek kopřiva a pampeliška.

2) Dopřejte si pravidelný a vydatný spánek

Pokud patříte mezi ty, kteří usínají u zapnuté televize nebo s mobilem v ruce, pokuste se to změnit. Pokud nemůžete usnout, tak si vezměte do ruky knížku a čtěte si. Kvalitní spánek má obrovský vliv na to, abyste druhý den sršeli energií.

3) Denní světlo a chůze

Že je na podzim už málo denního světla i slunce? Snažte se vstřebat i těch několik slabých slunečních paprsků, které se proderou skrz zataženou oblohu. Přirozené denní světlo a čerstvý vzduch byly vždy osvědčeným receptem na řadu nemocí. Denní světlo má totiž nejen významné antibakteriální účinky, ale ovlivňuje náš metabolismus či psychické zdraví. A nejlépe uděláte, když ho budete nasávat za chůze. Díky ní se v těle uvolňují endorfiny, což jsou hormony, které podporují dobrou a usměvavou náladu. Chůzí také prokrvujete a okysličujete mozek, což vede ke zlepšení paměti.

4) Zima vás nemusí zastavit ve sportování

Ani v chladnějších měsících nemusíte přestat se svým oblíbeným sportem. Pokud běháte, stačí se jen správně obléknout. Pohybová aktivita pomáhá našemu tělu i mysli. Nemusí z vás být profesionální sportovci a denně se nemusíte mučit v posilovně. Najděte si takový sport, který vás bude bavit a nesedřete se při něm z kůže. Může se jednat o jízdu na kole, jógu, plavání nebo skupinové sporty.

5) Pitím vody proti bolehlavu

Pitný režim není důležitý jen v létě, ale po celý rok. Dostatečným a pravidelným pitným režimem detoxikujete organismus, získáte více energie, eliminujete bolesti hlavy, podpoříte odolnost imunitního systému a vaše pleť bude zdravější.

6) Bez sauny se neobejdete

Pokud hledáte účinnou prevenci proti nachlazení či chřipce, která mezi námi na podzim řádí, vsaďte na saunování. Kromě posílení imunity a detoxikace organismu totiž také zapracujete na stimulaci vegetativního nervového systému, který působí relaxačně, tudíž si pomůžete i od stresu a zkvalitníte si spánek.

7) Lázně!

Do lázní už dávno nejezdí jen hosté trpící nějakým onemocněním. Stále více návštěvníků jezdí do wellness dopřát si odpočinek nejen pro tělo, ale i pro mysl. Na podzim se můžete kochat pohledem na barevnou krajinu z vyhřívaných bazénů nebo Whirlpoolu, dopřávat si nejrůznější druhy masáží, relaxovat ve wellness a vychutnávat si výtečné jídlo. Vybrat si můžete třeba na spa.cz, kde najdete nabídku pobytů nejen u nás, ale i v dalších pěti středoevropských zemích.

Zavří­t reklamu