Co jste o saunování možná nevěděli aneb Tipy, jak využít saunu na maximum

Zrelaxovat se můžete jít i do sauny.
Zdroj: Pexels.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Saunování patří mezi oblíbené relaxační aktivity zimních měsíců. Jelikož přináší pozitivní účinky na organismus i psychiku, pojďme se podívat, jak vytěžit z této činnosti maximum pro naše zdraví.

Martina Maksymovová
Martina Maksymovová 26. ledna 2020

Pojem „sauna“ pochází z finského jazyka. Finsko je samozřejmě proslulé jako „země saun“ a sauna je zde posvátné místo stejně jako pro věřící kostel. Jedna sauna vychází téměř na každého druhého Fina. Zahřát se můžete hned po příletu do chladných Helsinek, jelikož na saunu narazíte dokonce na letišti. Nechybí ani v budově finského parlamentu a běžně se zde používají mobilní sauny jako přívěsy za automobil. Pokud se tedy chystáte na obchodní schůzku do Finska, je na místě trénovat odolnost, protože se při jednání pravděpodobně zapotíte víc než obvykle. Třeba vám pomůže finský saunový skřítek Saunatonttu.

Saunování je skvělou detoxikační volbou.
Mohlo by Vás zajímat:

Zpátky do formy: Novoroční detox, který vás bude bavit

Saunové vybavení – kartáč a čepice

Pro znásobení účinků sauny je dobré pořídit si saunové vybavení. Kromě pantoflí a županu se vám může hodit saunovací kartáč pro lepší prokrvení pokožky. S jeho pomocí se rovněž zbavíte staré kůže a nečistot a zlepšíte svou termoregulaci. Kartáč byste měli použít až při druhém či třetím opakování, když už je tělo dostatečně zahřáté. Pokud rádi experimentujete, můžete zkusit přibalit i speciální čepici do sauny. Tak, jako díky kšiltovce vydržíte delší pobyt na přímém slunci, s pokrývkou hlavy pro vás čas strávený v horké místnosti nebude takovou výzvou. Zatímco ostatní budou křečovitě sledovat přesýpací hodiny, vy budete naprosto uvolnění.

Na plavky zapomeňte

Jste stydlíni? Vzhledem k tomu, že v plavkách si můžete snadno zapařit nebo podráždit kůži v oblasti intimních partií, do sauny se doporučuje chodit výhradně bez nich. K zakrytí obvykle poslouží prodyšné prostěradlo. Pokud víte, že večer půjdete do sauny, je dobré doplňovat tekutiny už od rána. Doporučuje se chodit pravidelně, minimálně jednou týdně. Než vkročíte do sauny, je vhodné omýt se teplou vodou s mýdlem. Během pobytu v sauně byste měli volit pozici vleže, aby se tělo zahřívalo rovnoměrně. Další důležitá rada je: neporovnávejte se s ostatními. Ze sauny byste se měli jít ochladit ve chvíli, kdy už vám teplo není příjemné. Stejně tak není dobrá během a po saunování jakákoliv fyzická aktivita a už vůbec ne sklenka alkoholu. Mýdlem se po skončení saunování už nemyjeme.

5 kroků ke zdravější pokožce: Tipy pro krásné nehty, vlasy i pleť
Mohlo by Vás zajímat:

5 kroků ke zdravější pokožce: Tipy pro krásné nehty, vlasy i pleť

Proč chodit do sauny i v létě?

Jít do sauny v létě? Možná byste se během tohoto ročního období raději zavřeli do mrazáku, ale pobyt v sauně je v létě velmi příjemný i přínosný. Rozdíl teplot navíc nepředstavuje pro tělo takovou zátěž a také se nemusíte mačkat v davu dalších saunujících. Zkuste to a možná budete mile překvapeni. Vaše imunita bude šlapat i v létě a žádná klimatizace váš organismus po saunování už nerozhodí.

Cvičitelka Hanka Kynychová: Tři roky jsem žila s tyranem, bití mi přišlo normální

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články