5 kroků ke zdravější pokožce: Tipy pro krásné nehty, vlasy i pleť

3. ledna 2020
Pixabay.com
Pixabay.com

Nejen krevní testy, ale i vzhled nehtů, vlasů a pokožky odráží zdravotní stav jejich nositelky. Právě proto je důležitá jak správná péče, tak ale i zdravá životospráva. Poradíme vám, jak zařídit, aby vaše nehty, vlasy i kůže byly krásné a zdravé.

Tip č. 1: Doplňujte potřebné vitaminy a minerály

Aby měly vaše vlasy a nehty sílu, potřebují vitaminy a minerály. Dodat je tělu můžete ve stravě nebo potravinových doplňcích. Pro vlasy, nehty i pokožku jsou nejdůležitější vitaminy skupiny B, C, E, D a vitamin A, který se tvoří z betakarotenu. Z minerálů, jež ovlivňují stav pleti, vlasů i nehtů, je užitečný například zinek, vápník, železo a hořčík. Velmi účinný je i další stopový prvek zvaný křemík. Ten najdete například v mase a celozrnných potravinách.

„Pro celkové zlepšení stavu nehtů začněte s vitaminy se zinkem, které se běžně prodávají v lékárnách. Většinou je za jejich třepením a lámáním nedostatek železa, křemíku, vápníku, vitaminu A a B. Pokud ale problémy přetrvávají i po pravidelných dávkách vitaminů, pak se za slabými a roztřepenými nehty může skrývat i něco závažnějšího – například porucha činnosti štítné žlázy,“ uvádí korektivní dermatoložka Medicomu Katarína Třísková pro web aktualne.cz.

Tip č. 2: Pokožku dostatečně hydratujte!

Vaše nehty i pleť potřebují dostatečnou hydrataci. Voda tvoří až 60 % z tělesné hmotnosti dospělého jedince. Suchá pokožka je náchylnější k tvorbě vrásek a popraskávání. Zvláště v zimě má kůže tendenci vysychat. Proto se snažte nehty i pleť hydratovat jak zevnitř, tak zvenku. Dostatečně pijte a používejte hydratační krémy. Dobré je používat také přípravky s kyselinou hyaluronovou, která vyplňuje prostor mezi buňkami, tím pokožku hydratuje a zpevňuje.

Tip č. 3: Do jídelníčku zařaďte ryby a ořechy

Jak už bylo řečeno, nejdůležitější (nejen) pro pokožku a nehty je zdravá a vyvážená strava. Tu zajistí dostatečný přísun kvalitních tuků bohatých na esenciální mastné kyseliny. Najdete je v rybím mase, ořeších, listové zelenině, celozrnných obilovinách (například v pohance nebo špaldě), ale také ve slunečnicových, lněných i dýňových semínkách, červené řepě a medu.

Tip č. 4: Nezapomínejte na peelingy a výživné masky

O vlasy i pokožku je dobré se starat také pomocí masek a peelingů. Nejen po náročném zimním období je vhodné z kůže peelingem odstraňovat odumřelé kožní buňky. Vaše vlasy i nehty zase ocení vyživující zábaly a masky, které je krásně rozsvítí. Vyzkoušet můžete kokosový, jojobový či arganový olej.

Tip č. 5: Vyhýbejte se alkoholu a cigaretám

Stav kůže negativně ovlivňuje kouření a pití alkoholu. Obsahují škodlivé látky, které zhoršují stav pleti a způsobují její předčasné stárnutí a tvorbu vrásek. Pokud navíc trpíte akné, může se v případě kouření a konzumace alkoholu ještě více rozšířit.

Zavří­t reklamu