Poničené vlasy: Co jíst a pít, aby vypadaly skvěle?

12. února 2019
pinterest
pinterest

Trápí vás mastné, unavené, prořídlé či suché vlasy? Pak s největší pravděpodobností trpíte nedostatkem některých důležitých minerálů a vitaminů.

Když ponecháme stranou geny, k radikálnímu zlepšení vzhledu vašich vlasů skutečně může přispět i úprava jídelníčku. „Nedostatek vitaminů B vede ke křehnutí a lámání vlasů,“ uvádí v této souvislosti Neil Sadick, klinický profesor dermatologie na Weill Cornell Medical College v New Yorku. „Vitamin C zabraňuje jejich vypadávání, a pokud nechcete mít mastné vlasy bez lesku, začněte jíst více potravin bohatých na bílkoviny a esenciální mastné kyseliny,“ dodává.

Toužíte-li tedy po krásných vlasech, dopřejte si čas od času například:

Ústřice – jeden z nejlepších zdrojů zinku. Ten je často doporučován lidem, kteří mají problém s vypadáváním vla­sů.

Pivo – pěnivý mok ukrývá spoustu křemíku. Chcete-li své vlasy posílit a zahustit, dejte si sem tam sklenku. Ale s mírou!

Jahody – obsahují mnohem víc vitaminu C, než si možná myslíte. Jeden šálek čerstvých jahod pokryje prakticky celou denní potřebu. Vitamin C mimo jiné podporuje prokrvení pokožky hlavy, díky čemuž jsou pak vlasy lépe vyživovány.

Avokádo – oblíbená přísada řady kondicionérů. Avokádo je velmi bohaté na živiny a vitaminy B.

Řepkový olej – skvělý zdroj vitaminu E a přírodní antioxidant. Vitamin E pomáhá udržet vlasy silné a pružné, chrání je před negativními vlivy slunečního záření či znečištěného ovzduší.

Houby – jsou bohaté na kyselinu pantotenovou, známou také jako vitamin B5. Ta je důležitá pro zdravý vývoj vlasů.

Tuňáka z konzervy – účinné řešení nedostatku omega-3 mastných kyselin. Vaše vlasy budou lesklé jako nikdy předtím.

Špenát – ačkoliv tato zelenina se u nás netěší příliš velké oblibě, obsahuje obrovské množství vitaminu A.

Fazole – úžasný zdroj železa. Právě nedostatek železa často vede k chronickému vypadávání vlasů.