Čeští programátoři dosáhli velkého světového úspěchu! Se svým projektem instore navigace uspěli na mezinárodní soutěži Hackathon

Účastníci si hackathon užili
Zdroj: Tesco
Účastníci si hackathon užiliČeské republice určitě ostudu neudělaliVe velké konkurenci obstáli na jedničku

Velký mezinárodní úspěch zaznamenal tým pěti českých programátorů ze společnosti Tesco. Se svým projektem instore navigace uspěli na mezinárodní soutěži programátorů Hackathon, kterou každoročně pořádá skupina Tesco. Tématem letošního ročníku byla Budoucnost maloobchodu. Češi obstáli v konkurenci více než 80 týmů z celého světa.

Redaktor
Redaktor 23. 08. 2018 08:48

Hackathon je obecné označení pro akce, při nichž programátoři, v některých případech ve spolupráci s grafiky a webdesignéry, intenzivně pracují na zadaném softwarovém projektu. Jejich funkce může být čistě vzdělávací, v řadě případů je však cílem vytvoření konkrétní IT aplikace. Každoročně tuto soutěž pořádá i Tesco. Do letošního ročníku se zapojilo více než 80 pětičlenných týmů z celé skupiny Tesco. Jednalo se tedy o týmy z Česka, Polska, Velké Británie, Thajska nebo Indie.

V pražských Letňanech, kde sídlí IT centrála společnosti Tesco pro střední Evropu, momentálně pracuje zhruba 200 lidí. A právě z nich se rekrutovaly tři soutěžní týmy. Během 24 hodin měli programátoři za úkol připravit aplikaci, která by řešila budoucnost maloobchodu. Český tým zaujal svým netradičním řešením instore navigace. „Hledali jsme řešení, které by mohlo zásadním způsobem ovlivnit kvalitu nakupování našich zákazníků. Při diskuzi o jednotlivých nápadech jsme brali v potaz zpětnou vazbu od našich kolegů, blízkých a samozřejmě i od zákazníků a zaměřovali se hlavně na reálnou využitelnost v našich obchodech a atraktivitu pro uživatele. Nakonec jsme se všichni shodli na tom, že možnost jednoduše najít jakýkoliv produkt v obchodě, je to, co bychom všichni ocenili a rozhodli jsme se na tom pracovat,“ přibližuje podstatu celé aplikace Jiří Fejfárek, manažer inovací Tesco, který měl tým na starosti.

Ve vítězném týmu byli dva interní zaměstnanci Tesco a tři externí vývojáři ze společnosti Adastra.One. Na přípravu a řešení celé aplikace měli jen 24 hodin. Během této doby stihli ale vytvořit unikátní in-store navigaci ve velmi atraktivní podobě, založenou na nejnovějších technologiích, která si získala uznání a obdiv odborné poroty a musely se před ní sklonit i ostatní týmy. Unikátnost jejich řešení spočívá v tom, že nepotřebuje žádný dodatečný hardware v obchodě k tomu, aby aplikace byla plně funkční. „Z výsledku jsem nadšený a vážím si toho i proto, že naše řešení ocenila i odborná porota a dokázali jsme uspět v tak obrovské konkurenci. Věřím, že stejně úspěšní budeme i v následující, ještě náročnější, výzvě, a tou je dostat se od konceptu k finálnímu řešení, které budeme moci nabídnout našim zákazníkům ve všech zemích,“ dodává Jiří Fejfárek.

Svůj návrh vítězný tým představil osobně i generálnímu řediteli skupiny Tesco Daveovi Lewisovi. Blíží se tak doba, kdy se už nikdy neztratíme při hledání jakéhokoliv zboží v obchodě, a to díky chytré aplikaci českých programátorů.

Slovníček generace Z je plný zkratek: Etický hacker vysvětluje, co znamená THX, OFC nebo QR

Slovníček generace Z je plný zkratek: Etický hacker vysvětluje, co znamená THX, OFC nebo QR

Související články

Další články