Severská dieta: Ideální pro povánoční hubnutí

4. ledna 2019 Redakce Lifee.cz
Pinterest.com
Pinterest.com

Vánoce za námi, začátek ledna tady a předsevzetí stále ještě jen v naší hlavě. Je čas to změnit. Začněte se strašákem každé ženy největším, což je nějaké to povánoční kilo navíc. To pro vás díky severské dietě už brzy bude minulostí.

Claus Meyer, zakladatel slavné dánské restaurace Noma, která se stala dvakrát nejlepší restaurací roku, spolupracoval s odborníky na hubnutí a nutričními specialisty, aby společně našli ten správný klíč.

Severský jídelníček by vlastně neměl připomínat dietu. Jak říká sám Meyer, dieta lidi akorát stresuje. Severské země poskytují mnoho inspirace jak pro hubnutí, tak pro chutnější a zdravější kuchyni, která jako klasická dieta působit nemusí a vy se tak do ní můžete pustit s chutí.

Claus Meyer zdůrazňuje, že bychom měli jíst podle jednotlivých sezon. To znamená, že naše dieta v zimě bude kompletně jiná než ta v létě.

Na zimu se vybavte tuky, ale pozor, jen těmi zdravými! Ty najdete v rybách, ideálně byste si měla rybu dopřát třikrát až čtyřikrát týdně – různě zpracovanou. Nejdietnější je připravená na páře, pečená, naopak pozor na polotovary v podobě přesmažených rybích prstů.

Podzimní sezona je i u nás typická sběrem ořechů, využijte je! Hodí se do salátů, pomazánek, příloh, ochutí těstoviny i omáčky k rýži. Můžete je ale jednoduše přidat i do sendviče. Pochutnejte si na zvěřině! Pokud si na ni celý rok nevzpomenete, na podzim je ten správný čas. Dietní maso králíka či srnky vám zpestří jídelníček. Místo knedlíků a smetanové omáčky však volte dušenou zeleninu, brambory či rýži. Ráno snídejte pravidelně ovesné výrobky s teplým nápojem.

Napařujte! Kapustu, zelí, brokolici a mrkev připravenou v páře vyměňte za syrové zeleninové saláty, které vám chutnaly v létě, ale v zimě nezahřejí. Kapustová zelenina totiž zlepšuje prokrvení organismu!

Z ovoce dejte přednost lesním plodům, které nedávno dozrály, můžete je uchovat zmražené či zavařené. Jsou důležitým zdrojem antioxidantů, a navíc vždy výborně ochutí jogurt i müsli. Pitný režim obohaťte o citronové a bylinkové čaje. Urychlují trávení a dodávají sílu a energii.

A severský tip závěrem: Zvyšte porci příloh! Více příloh namísto masa a omáček, to je princip k dlouhodobému efektu štíhlé postavy.