Fit a krásnáTestováníSoutěže

Nenechte si letními průjmy zkazit výlet: Jak se jim o prázdninách nejlépe vyhnout?

Nenechte si letními průjmy zkazit výlet: Jak se jim o prázdninách nejlépe vyhnout?
Zdroj: Pixabay.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Chystáte se na výlet nebo dovolenou, ale bojíte se, že vás dostihne nepříjemný průjem? Přečtěte si, jak na správnou prevenci, která vám pomůže se zažívacím potížím zcela vyhnout.

Tereza Endrštová 20. července 2020

K tomu, aby vás postihly trávicí potíže, stačí v letních měsících opravdu málo. Jak jim bezpečně a účinně předcházet?

Babské rady: Jak se zbavit hmyzího štípance pomocí cibule
Mohlo by Vás zajímat:

Babské rady: Jak se zbavit hmyzího štípance pomocí cibule

Svačinu správně uchovávejte

Nejdůležitější prevencí cestovatelských průjmů je správné uchovávání potravin. Dbejte vždy na to, aby bylo jídlo, které vezete s sebou na výlet, správně a pečlivě zabalené. Potraviny, které se rychle kazí, noste v termo tašce a dbejte na to, aby nebyly dlouho v horku.

Pečlivě kontrolujte, co a kde vlastně jíte

Na dovolené nebo na výletě si dávejte pozor, odkud a co si dáte k jídlu. Vyhýbejte se jídlům v pouličních stáncích, kde jídlo nemusí mít dostatečnou přípravu. V případě grilovaného masa, dbejte na to, aby bylo dobře propečené, pokud si dáváte ovoce, aby nebylo nezralé. V zahraničí raději nepijte kohoutkovou vodu tam, kde si nejste jistí, že je pitná. Před jídlem si nezapomeňte vždy umýt ruce, nebo alespoň použít desinfekci.

Babské rady na otravné bradavice! Takhle si s nimi poradíte jednou provždy
Mohlo by Vás zajímat:

Babské rady na otravné bradavice! Takhle si s nimi poradíte jednou provždy

První pomoc při průjmu

Pokud vás průjem přeci jen postihne, je potřeba dostatečná hydratace. K  doplňování tekutin je vhodný například černý čaj nebo minerálka. Potřebné živiny vám dodá také netučný vývar. Vhodné je i pití iontových nápojů. Co se týče jídelníčku, pomůže vám šetřící dieta, která spočívá ve vynechávání všech kořeněných, mastných a smažených potravin. V prvních dnech střevních potíží je lepší jíst pouze suchary, piškoty nebo suché rohlíky. Za pár dní můžete přidat také vařenou mrkev a rýži, banány nebo jablko. Až vám bude lépe, můžete se postupně vrátit k normální stravě.

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články