Plavková sezona se blíží. 6 tipů jak začít hubnout a konečně se nevzdat

Plavková sezona se blíží. 6 tipů jak začít hubnout a konečně se nevzdat
Zdroj: Pixabay

I když venku za okny v posledních dnech poletují sněhové vločky a teploty se drží při zemi, plavková sezona se pomalými krůčky blíží. Než se nadějete, rázem se o slovo přihlásí horké léto. Jen při představě, že byste se ve své aktuální formě měli vystavit někde u vody, se vám možná zatočí hlava. Proto máme tipy, jak konečně začít hubnout a tentokrát se nevzdat.

Komerční sdělení
Komerční sdělení 28. 02. 2023 11:22

Je to v hlavě

Pokud se zeptáte na radu někoho, komu se podařilo shodit nadbytečná kila, odpoví vám často opakovanou mantru: vše začíná v hlavě. Možná to zní jako klišé, ale něco pravdy na tom přeci jen bude. Jen v okamžik, kdy si to sami v sobě správně nastavíte (stanovíte si svůj cíl, ujasníte si motivaci) se na své cestě za dokonalou postavou nevzdáte.

Kalorický deficit je základ

Chcete-li hubnout, musíte dodržovat kalorický deficit. Co to znamená? Že musíte přijmout méně kalorií, nežli kolik jich vaše tělo spálí. Možná jíte málo (což je častý důvod, proč ženy nehubnou), nebo naopak jíte mnoho. Budete nemile překvapeni, jak kalorické jsou vaše oblíbené dobroty a že kalorie najdete i v pivu nebo jiném alkoholu, který si třeba tu a tam dopřejete.

Bez pohybu to půjde…ale pomaleji

Nenechte se oklamat tvrzením, že hubnutí bez pohybu nejde. Samozřejmě to možné je, ale ta cesta pak může být o dost krkolomnější a především delší. Zařaďte tak do svého života nějaký pravidelný pohyb. Důležité je, aby vás bavilo, přičemž je jedno, jestli to bude běhání, plavání, jízda na bruslích nebo nějaký halový sport. Sportovat se dá po celý rok, chce se jen přizpůsobit ročnímu období – například vědět, jak správně vrstvit oblečení, když jdete sportovat ven a podobně.

Pozor na nedostatek spánku

Kdo chce zhubnout, ten musí dostatečně spát. Možná si říkáte, jak spánek souvisí s hubnutím a vaší snahou dosáhnout dokonalé figury. Spánek je pro naše tělo důležitý. Během spánku odpočíváme, nabíráme energii, naše svaly a tělo celkově regenerují. Proto nepodceňujte důležitost spánku a dopřejte si minimálně těch často omílaných 7-8 hodin spánku denně.

Mít cíl je důležité. Ale nic se nemá přehánět

Při hubnutí musíte mít svůj cíl. Bod, kterého chcete dosáhnout. Ale pozor na to, abyste se slepě nehnali za vidinou cílové pásky a zbytečně si neuškodili. Hubnutí je běh na dlouhou trať. Nesmí se uspěchat. Proto si dovolte občas zhřešit, dejte si něco dobrého, zatímco budete sledovat Výměnu manželek v televizi. Občas tzv. vypněte, restartujte, naslouchejte svému tělu.

Odměňujte se

Na své trase do cíle (za vysněnou postavou) budete dříve či později dosahovat menších, dílčích cílů. Za každý úspěch se nebojte odměnit. Může to být cokoli – něco nového na sebe, sladký dortík s kamarádkou, pěkná kabelka. Zkrátka cokoli, co vám udělá radost. Postupně tak dojdete do zdárného cíle – budete spokojené samy se sebou, budete se samy sobě líbit a budete moci nosit všechno, co jste doposud se smutkem v očích nechávaly ležet v obchodě. Už nebudete řešit, jak se opticky zeštíhlit, protože se sebou budete spokojené a budete nosit to, co se vám skutečně líbí.

Dcera Michaely Gemrotové prodělala před narozením krvácení do mozku: Prognóza byla hrozná, ale dělá obrovské pokroky

Dcera Michaely Gemrotové prodělala před narozením krvácení do mozku: Prognóza byla hrozná, ale dělá obrovské pokroky

Související články

Další články